Jump to content

Jämthund tråden


erogner

Recommended Posts

Jeg ville ha satt meg på listen til Haresjøen kennel ved Nils sv. Rønaas på tlf 99255868

Han har pene hunder har jeg lagt merke til og han er ivrig med og følge med i hundemiljøet. Jeg traff han på Elverum og da skulle han hjelpe en kunde som hadde kjøpt hund fra han med utstillingen der.

 

Ta en tlf til han og få en hyggelig hundeprat :D

 

Jeg har selv norsk elghund grå men skulle jeg ha Jämthund hadde jeg kontaktet Nils og avlsrådet.

 

Lykke til :D

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...
Har bestemt meg for å kjøpe jämthund men ønsker råd om kennel, erfaringer med rasen osv

vi har hat en Jamthund i 4 år nå .. den er veldig ivrig på jakt og nesten for ivrig.. vår hund kom bort den 25 oktober 2014 og vi fant den i dag 15.02.2015 den hadde blitt spent av elg og knekt nakken grunnet at den er for ivrig og ikke grier og holde seg unna og gå nært elgen.... vi skal nok ha en ny Jamthund men da blir det restriksjoner på oppdragelse ang oppførsel fysikk og jakt. det trenger også mye trim. jeg bruker springer som jeg har på sykkelen om sommeren, syklet 3 mil hver dag fra sommerferien startet og til dagen før elgjakta, hunden var i kjepeform men ble desverre for ivrig og gikk for nære elgen og ble ihjelspent.. :( hunden ble bare 4 år somsakt og det var ikke før nå den begynte og jakte, VOLSOMT TIL JAKTINSTINGT !

 

Hilsen en meget fornøy Jamthund entusiast !

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...