Jump to content

Hvor "lett" kan man få et 200 STR avtrekk?


300kongen

Recommended Posts

I utgangspunktet er vel avtrekket mulig å få ned mot 900 gram så vidt jeg vet. Men spørsmålet er om det er noen småting å "manipulere" litt slik at dette blir enda lettere? Evnt., finnes det andre avtrekke som kan senke avtrekksvekta ned under 200 gr?

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Dette handler om vane. Jeg har våpen med avtrekk under 100 gram, og det fungerer fint bare man er vandt med avtrekket - avtrekket er på ingen måte tilfeldig. En manipulert 200 STR som jeg er ute etter her skal selvsagt ikke brukes innenfor DFS.

 

 

Hvis du skal ha den på jakt, så hørtes det egentlig enda mer skremmende ut i mine ører, men det er vel hver sin smak.

 

Mitt avtrekk er på 1.3 kg. og kunne gjerne vært nede i 1-1.1 kg. Men under 100 gr. :shock:

 

Ja ja, det er vel jeg som er gæern som vanlig :roll:

Link to comment
Share on other sites

Hvis du skal ha den på jakt, så hørtes det egentlig enda mer skremmende ut i mine ører, men det er vel hver sin smak.

 

Det er kun snakk om personlig smak. Letteste avtrekket jeg har er 40gram (ikke skrivefeil) men det er på konkuranserifle.

På jaktrifle så er det letteste jeg har 280gram. Dog skal jeg innrømme at man må vite om dette og være vant med så lette avtrekk. Har rett å slett i giddet å justere det opp til ca.5-700gram som er passe for meg til jakt. Tyngste jeg har hatt på jakt er ca.800gram, får jeg de på 500-700gram så er jeg fornøyd :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...