Jump to content

SP i 454 casull


OlavM

Recommended Posts

Er det flere som har prøvd small pistolhetter i 454? En kompis sa han hadde prøvd med godt resultat, og i dag testskjøt jeg med samme resultat.

Kunne ikke merke noe uvanlig tross kuldegrader. At federalhetta ble litt flat er greit, men til ladninger som ikke hyler dynamitt burde det gå. Ikke at jeg ikke kan lade med

small rifle, men ikke alltid det smeller på DA med de hettene.

Link to comment
Share on other sites

Er det flere som har prøvd small pistolhetter i 454? En kompis sa han hadde prøvd med godt resultat, og i dag testskjøt jeg med samme resultat.

Kunne ikke merke noe uvanlig tross kuldegrader. At federalhetta ble litt flat er greit, men til ladninger som ikke hyler dynamitt burde det gå. Ikke at jeg ikke kan lade med

small rifle, men ikke alltid det smeller på DA med de hettene.

Har kjørt small pistol magnum hetter fra CCI dem gikk det hull i om sommeren....

Link to comment
Share on other sites

Bruker kun riflehetter selv, men så er da alle ladningene for to FA 83er med 300 og tyngre kuler og max ladning H, eller N110.

For bruk til lavtrykksladninger for mag2 , som OlavM sikkert er ute etter, vil sikkert ei Federal 100 hette holde. De klarer jo greit vanlig magnum trykk (og det er vel i det området du ligger?) og gir samme fordel med noe lettere tenning i tunede våpen.

Link to comment
Share on other sites

Har selv brukt small rifle magnum fra Federal og aldri noe problem og slå de av i tuna våpen..

 

Har Federal SRM hetter? Eg brukar tilsvarande frå CCI, dei fungerar upåklageleg i mine våpen. Har leika med tanken å brotsje opp hettelommane for å ta LP hetter, mange har visst erfart forbetra presisjon med store hetter i .454. Nokon som har testa slikt her?

Link to comment
Share on other sites

Har selv brukt small rifle magnum fra Federal og aldri noe problem og slå de av i tuna våpen..

Har skiftet slagfjær i Rugeren, men mener at det skal være nok slag til å sette av hetta, men ca 10% klikk.

Skjøt ei ladning med 26gr N110 og 300gr kule, det gikk greit med SP. Det neste steget blir å kronografere eventuelle hastighetsforskjeller med SP og SR.

Kanskje man skal ønske seg ekstra lange .45 colthylser til jul :lol:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...