Jump to content

Eberlestock F4 ....erfaringer?


isagang

Recommended Posts

Har en Gunslinger 2. Ikke samme sekken, men mye er likt. Nesten bare en mindre utgave.

Bærekomforten er god. Gikk en hel dag på jakt med fullastet sekk (rifle, ammo, mat, klær osv). Sekken veide 15 kg totalt, men det gikk helt greit å bære den. Gode hoftebelter tar av mye av vekta for skuldrene.

Våpenlomma fungerer bedre enn jeg hadde sett for meg. Bortsett fra vekta merker jeg nesten ikke at rifla henger bakpå.

Jeg valgte en litt mer militær utave av Eberlestock-sekkene og har fått det igjen på vekta. Kvaliteten er meget god, men den veier litt mer enn en "vanlig" sekk i tilsvarende størrelse.

Innvenige og utvendige lommer fungerer godt. I tillegg er det mollesystem på den slik at jeg kan hekte på hva jeg vil av ekstra lommer og utstyr.

Alt i alt er jeg meget godt fornøyd med min sekk :D

Link to comment
Share on other sites

To lommer i ryggen beregnet på drikkeblærer, ca 2 liter? Jeg har brukt de til 1/2 litersflasker og det fungerer fint. De er så dype at hele flaska glir ned. En innvendig lomme på hver side. Lommene er litt minder enn de som er på siden på utsiden av sekken. Jeg bruker å sette bunnen av termosen ned i en av lommene og da når lomma sånn midt på termosen (ca 15 cm dyp).

Link to comment
Share on other sites

Er det noken som har erfaringer med denne sekken?

 

Vurderer å skffe meg en sann, men tenkte eg skulle høyre her inne først om det var noken som hadde "opplevd" sekken :D '

 

*Bærekomfort

*Våpenlomme

*Vekt

*Lommer

 

Alt + og - :!:

 

 

På forand takk ;)

 

Jeg har kikka litt etter sekk i det siste jeg også, isagang. Fant ut at Eberlestock F4 blir for dyr (ca 3500 kr + hylster) og for stor til mitt bruk, og jeg vil gjerne ha sekk med riflehylster på. For deg som har lett og hendig rifle hadde vel det vært ideelt?

 

Jeg har 'nesten' bestemt meg for Eberlestock X3 LoDrag som kommer på ca 1400 kr.

 

http://www.eberlestock.com/X3%20Lodrag%20Pack.htm

 

Men om du er ute etter en sekk på størrelse med F4 (ca 82 liter), så blir vel X3 med sine 47 liter med hylster for liten.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...