Jump to content

To kalver mot ei kolle


mork

Recommended Posts

Begynner å få mer og mer sansen for å ha muligheten til å felle to kalver mot ei kolle.

I vår bestandsplan i dag er det åpnet for å skyte yngre kategorier på voksenløyver. Slik er det vel de fleste steder rundt om. Men, ved å spesifikt "tilby" muligheten i å veksle inn kollekort mot to kalver, tror jeg vi hadde fått en enda bedre forvaltning.

 

Vet dette har blitt gjennomført på elg i Vefsn (tror jeg. Mulig det var kalver mot okse der).

 

Enig eller er dette en uting?

Link to comment
Share on other sites

Svar i kortversjon kan kanskje vera; -verken eller..

Eg tenkjer at dette kan vera eit greit alternativ i enkelte tilfeller. Eks: i områder med lite reproduksjon, gjennomgåande ung bestand, og målsetning om å auka / bevara bestanden i området, då vil eit slikt verkemiddel vera funksjonelt.

I andre tilfeller der bestanden skal reduserast vil det for så vidt ha ein effekt sidan du feller to dyr kontra eit, men samstundes vil det vera viktig å få teke ut ein del av dei stabile produksjonsdyra..

Med tanke på omsynet til human jaktutøvelse vil eit slikt verkemiddel kanskje ha ein positiv effekt, viss resultatet vert at ein reduserer antal morlause kalvar etter jakta, berre det er i og for seg eit vektig argument.

Oppsummering: Eg er ikkje imot eit slikt verkemiddel viss det vert brukt fornuftig, og tilpassa lokale målsetningar.

Link to comment
Share on other sites

Ikke helt enig...

 

Mener vi ska slutte og skyte kalver, heller skyte færre men bare "voksne dyr"... 1,5 års og oppover ... Dvs att ku med kalv får gå.

Enslige, 2,5 års kuer og gjeldkuer felles...

 

Skyter vi for mange av produksjonsdyra blir det fort et krakk igjen.

 

Og tilveksten (kalvene) spiser mindre furubar om vinteren enn de voksne... Da møtes grunneiere og jegere på halvveien. :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...