Jump to content

Ruger SR1911 vs STI spartan


villmannen

Recommended Posts

STI Spartan:

- Sti er kjent for god kvalitet (har sti selv og den har aldri feilet)

- Har justerbare baksikte

- Kan fås i 9mm og .45

- 1911 deler overalt og kan ragges og blodtrimmes.

 

Ruger'n:

- Kjenner ikke til Ruger'n

- Har fast baksikte

- Oppgis i cal. .45. (vet da ikke om det er noe 9mm oppsjoner)

 

Jeg vet hva jeg ville valgt.

Link to comment
Share on other sites

Spartan er en Armscor med STI-merking og noe STI-innmat.

Det er mange som er fornøyde med sin armscor (jeg mener STI...), men jeg hadde vel heller lagt i noen kroner ekstra og kjøpt en Trojan.

Min Trojan 6.0 er nå i alle fall et fantastisk stykke pistol og definitivt verdt prisen.

 

Rugers 1911 har jeg bare lest om, så den skal jeg ikke uttale meg om.

Link to comment
Share on other sites

Single Stack 1911 i orginal kaliberet blir vel fortsatt laget best av : Kimber, Springfield, S&W Custom Shop ?

Alle de nevnte leverer rustfrie ST utgaver

 

Para blir bra om en bytter noen avtrekksdeler, Baker'n er sjef på det :-)

 

STI er skikkelige greier nå som de har fått ordne på produksjonslinjen sin. Var litt bob bob i finish og tilpassninger i en periode for 4-5 år siden når de brått ble veldig mye større nesten over natten.

 

Armscor lager forøvrig rammer og deler til nesten alle som lager 1911 og er uten sammenligning verdens største produsent av 1911 rammer. De har sin egen underavdeling i USA som lager skyttere under Rock Island Armory og fra mitt mer eller mindre håndvåpen amatørs ståsted var både ramme, sleide tilpassninger. Tilpassning av løp osv også svært bra. Hvor bra tilpasset selve låsingen var gjort var vanskelig å finne tid til i løpet av 25-30 minutter. Hvor er Evert når man trenger han :-)

Link to comment
Share on other sites

Du vil absolutt ha en ca 125 år gammel konstruksjon????

Vel, vel...... og du vil ikke ha en som er klar til bruk uten noen som helst modifikasjoner eller fikling, som f. eks. en av Les Baer's modeller?

Hvis du tror det er tingen å kjøpe noe dritt og fikle i vei så det blir noe bra, så lykke til!

 

Minner litt om en kollega (altså en annen Konge) som het Midas og ville gjøre søppel til gull.......

 

Uansett, glem SR1911 og den der Armscor saken - beste utgangspunkt for hobbyprosjekter finner du i linken under, koster vel rundt 5000 og er virkelig valuta for pengene. Hvis du må ha den blank, kan du hardforkromme sluttproduktet etter filingen og hamringen:

http://www.1911r1.com/Products/Firearms/Model-1911r1.aspx

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...