Jump to content

Gere's patronsamling


Gere

Recommended Posts

Hei Gere.

Ser du har vært i mellom en møysommelig prosess for og bli godkjent patronsamler..

Sendte inn min søknad for ca. 1 år siden uten respons :( , og ser at du måtte sende inn liste over alle kaliber du ønsket og samle, og lurte på om du kanskje hadde listen lett tilgjengelig eller hvor det enkelt går ann og finne en slik..?

Mvh Haugland

Hey.

Ser ut som 45 Colt kom meg i forkjøpet. Thanx 45, og lykke til Haugland

Link to comment
Share on other sites

hei..

 

fortvil ikke gere.. kunne trengt liste jeg også. tenkte jeg skulle levere en søknad om samlertillatelse jeg også..

kan være greit å ha "lovlig samling" nå i disse farlige "terror tider" . :shock:

alt har jo blitt så mye skumlere nå :roll:

Har sendt deg PM (den er laaaaaang) :D

Nå lukker jeg pc'n og tar vinterferie JOHOO 8)

Link to comment
Share on other sites

Hei Gere.

Ser du har vært i mellom en møysommelig prosess for og bli godkjent patronsamler..

Sendte inn min søknad for ca. 1 år siden uten respons :( , og ser at du måtte sende inn liste over alle kaliber du ønsket og samle, og lurte på om du kanskje hadde listen lett tilgjengelig eller hvor det enkelt går ann og finne en slik..?

Mvh Haugland

Hey.

Ser ut som 45 Colt kom meg i forkjøpet. Thanx 45, og lykke til Haugland

 

Hei igjen!

Ville bare si tusen takk for hjelpen begge to, ser frem til og få dette i orden så det går ann å få bytte og skrytt litt jeg også.. :lol: Gleder meg!!!

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Hey.

Lenge sida jeg ha vært her nå. Skyldtes siste innspurt med snekring på laderommet i kjellern som nå forøvrig er FERDIG!!! :D Samt at det virkelig har våres ute, så det har vært mye skyting. Fikk en .300 RUM i samlinga mi idag. Thanx man.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Siste opdatering er at jeg var en tur på Villmarksmessa forrige helg. Lite spennende å melde, annet enn at jeg fikk møtt en del kjente da. :D Og så fikk jeg møtt fredda83. Det var hyggelig.

Vi bytta litt patroner. Så nå fikk jeg meg:

7,62x51 NATO Tysk svart og grønn løspatron,

7,72x63 gul drivpatron til geværgranat

.30 US Carbine gul plastpatron (noen som vet hva den er til???)

9x17R Tåregasspatron

.450 Theatrical blank

Ikke noen glemt da fredda?? Tusen takk.

Lista mi vil bli oppdatert så snart JEG FÅR LÅST OPP FILENE MINE FRA DETTE JÆVLA KRYTERINGSVIRUSET!! ##@*¤#@@*@!!! :evil:

Link to comment
Share on other sites

Fikk stukket til meg en 8x57R-360 på banen i dag av en anonymus som hadde snappet opp en gang at jeg samlet. :D Thanx man!

 

(Fått pc'n min "til bake" idag og oppdadert lista. SÅ, FUCK DEG JÆVLA VIRUS-HACKER-FAEN! SLO DEG :lol: )

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

En 6mm Norma BR og 7,33 SAKO har kommet meg i hende den siste tida på skytebanen.

Var på messe i går og, så noen flere fikk jeg der og. Lista vil bli oppdatert så snart jeg har ordnet og sortert alt sammen :D

Et par nye dubletter er det også blitt. Liste kommer

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Ja endelig var sorteringa etter messa unnagjort, samt fått noen flere på banen og rundtomkring. Blei en del, så for enkel hets skyld får jeg bare si at lista er oppdatert.

En helg med skyting i Flå blei det også tid til. Tusen takk Buster for .338 Remington Ultra Magnum, .458 SOCOM, 6,5-06 og .460 Weatherby Magnum. Og til MartinJ for 6,5x57R, 7,62x25mm og 10mm Auto. Tusen takk. Det var veldig hyggelig :D

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Ja nå er det lenge side jeg har vært borti tråden min her. Har og vært en lengre pause fra nett (les sommerferie) Men mye har skjedd alike vel. En del har blitt stukket til meg på banen og andre steder og jeg har desverre ikke helt oversikt over hva og hvor. Men lista mi er ihvertfall oppdatert nå. Mye blankt har blitt lagt til.....

En annen viktig ting som har skjedd siden sist er at jeg endelig har fått det skriftlig fra øvrigheta at jeg faktisk har godkjent lisens for å samle på patroner jeg ikke har våpenkort på selv :D Det vel litt omdiskutert hvor viktig det er, men det er alikevel litt kjekt å ha. Det har vært en drøy kamp -med jeg vet ikke hvor mange runder med brevskriving frem og tilbake- på over 9 måneder!!!!

Link to comment
Share on other sites

Hei barerobert.

Ja det var veldig hyggelig av deg å tilby, men det har seg sånn at jeg alt har noen av dem fra før av. Jeg pleier ikke å si nei takk når noen er hyggelig og vil gi meg noe. Men jeg har sett at det har dukket opp noen nye samlere her på forumet så kanskje noen av dem kan tenke seg en slik mer enn jeg trenger den. Du kan jo høre med dem først. Ellers hyggelig at du tenkte på meg. Tusen takk

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
Bilder av samlingen hadde vert fint.

 

Prøver omsider å poste et bilde. Det blei en god jobb i Photo Shop. Har satt opp en av hvert kaliber. Gjør det aldri igjen.... :wink:

oi6b9k.jpg

 

Blei ikke akkurat som forventet. Ganske begrensa med plass her. Og det blei jo tross alt på over 4m........

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...