Jump to content

Trijicon til måneskinnsjakt


martinJ

Recommended Posts

Da jeg nå snart trenger en ny kikkert til min Steyr scout dukker det uendelige spørsmålet opp, hva skal en velge, tanken var å kanskje få skutt noen rev på åte iløp av vintern og jegønsker sånn sett en kikkert med lys, har kikka litt på Trijicon 2,5-10x56 men sikler også litt på Trijicon 5-20x50 synes disse kikkertene virker spennende, men har ingen er erfaring med de, er det noen her inne som har ???? evt andre forslag

Link to comment
Share on other sites

Pussig.

Jeg jakter rådyr og rev med en steyer scout, påmontert Trijicon Acog.

Jeg har den militære utgaven med fastmontert docter og fast 3x, beregnet for 5.56.

En genial løsning ettersom docter'n tillater i større grad å skyte skudd nr 2 på fluktene villt (evt. rådyr drevet av halsende hund) fordi du finner dyret i sikte på 0,00fort.

Presisjonen på docter'n er også rimelig grei. Jeg skyter på storvilt skive stående og får samlinger på størelse med en middagstallerken.

Men denne løsningen har forbedrings potensiale, grunnet avstanden mellom kolbe og optikk blir for lang(må nærme optikken og mister feste mellom skinn/kolbe).

 

Et artig lite tips som gir riflen et større bruksområde på småvillt jakt, også ser det meget flott ut.

Link to comment
Share on other sites

Hvordan har du fått montert Acog'en på Scout'en? Prøvde på det samme, men det funka heller dårlig på grunn at åpningen i weaver-skinna over utkasteråpningen i tillegg til det faktum at Scouten har weaver-skinne og ikke picatinny. :(

Har du mulighet til å klaske ut et bilde her på forumet?

Link to comment
Share on other sites

Kjøpte selv Trijicon 2,5-10x56 i vår. Har kun fått testen den på sene sommerkvelder etter rev. Ikke noe problem i skumringen, ser bedre gjennom kikkerten enn med det blåtte øye hvis det blir for mørkt.

Syns kikkerten virker bra sålangt, blir spennende å se i vinter når det kommer litt snø.

Den opplyste prikken i rektiklet har perfekt lys uansett hvilke lysforhold du er i, iallefall for mine øyne ;)

Nå skal det sies at dette er min første kikkert, så har ikke noe å sammenligne opp i mot.

Men jeg er godt fornøyd sålangt :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...