Jump to content

Walter PP/PPK


Torstein

Recommended Posts

Noen som har peiling på ca priser fant et eksemplar til 1500, er det ugler i mosen da eller kan det være bra?

Fikk sånn kjekk post i dag som ønsker å bli brukt ser dere.. :lol:

Men kan gå for andre ting enn en ppk, åpen for gode forslag som ikke koster en haug..

Link to comment
Share on other sites

Prisene kan ha falt noe, dette er moter og bølgedaler, PP er et litt utdatert konsept, tråkig avtrekker, feil plassert magasinutløser, håpløs sikring, håpløse kaliber......

 

Men skal du ha spesialpistol, kan du kjøpe min Beretta Modello 84 i 9mm Corto, for under 3 lapper, som ny i boks!

Link to comment
Share on other sites

Hei, ser det er litt kritikk av avtrekk og leamikk på PP/PPK. Jeg har selv en gammel PP i kal .22 som jeg er kjempefornøyd med. Presisjonen er topp, og avtrekket var til å leve med som det var, men etter en tur innom børsemaker (Geir på Sarpsborg Våpen) er avtrekket bare helt nydelig :)

 

Øyvind

Link to comment
Share on other sites

Presisjonen er upåklagelig, selv jeg treffer.

 

Men ikke med raske oppfølgingsskudd. pga dårlig avtrekker

 

Den som sa at avtrekker ble ok etter besøk på Sarpsborg våpen: greidde de å fixe det virkelige problemet med alle Walther-avtrekkere: for lang ettervandring?

 

Ettervandringen gjør at pistolen "faller" og man bommer når man har det travelt.

 

Helt håpløst på P-38, litt bedre på PP/PPk men irritabelt. Enkelt-avytrkkeren (SA) på PP Sport tror jeg har påmontert ettervandringsstopp fra fabrikk.

Link to comment
Share on other sites

8)Torstein! Vet du ikke hva du snakker om her?

PPK er vel verdens mest kjente OG verdens mest nøyaktige våpen??

Og det peneste.......

Hvis du ikke har hørt om James Bond, er du selfølgelig unnskylt! Men han

treffer et spikerhode på 200+ meter i bevegelse! Ingen over og ingen ved siden!

Tilbake til virkligheten, så er det et utmerket våpen i spesialpistolklassa. Presisjonen

i det enkelte våpen er selfølgelig avhengig av slitasje i løp og våpen, og amunisjonstilpasningen.

Men den store minusfaktoren er mannen som holder i skjeftet og trykker inn avtrekkeren! :mrgreen:

Du kan forvente tilstrekklig presisjon i de fleste PPK'er (som ikke er plomberte..) til normale feltkonkuranser

vil jeg tro. Du får IKKE et toppvåpen for 2-3 høvdinger uansett!

Et så fint våpen FORTJENER å være i de flestes våpenskap mener nå jeg!

Link to comment
Share on other sites

Syns ikke ettervandringen er noe problem på min iallefall. Har prøvd et par andre PP/PPK også, og syns avtrekka absolutt er til å leve med.. Jeg hang da med på 6 sekunder`n på Modum iallefell :D Jeg har prøvd flere spesialpistoler, og ville ikke byttet med noen...

Link to comment
Share on other sites

Da gjorde du nok et dårlig valg. :(

Det skrives en del negativt om pp/ppk her oppe, men etter min lille erfaring med dette våpenet virker dette som sprøyt. Avtekket først. På de PPer jeg har prøvd har dette vært meget bra i samenlignet med utrolig mange andre pistoler med dubbel actionavtrekk i en rimelig prisklasse(<10.000?). Å samenligne avtrekket med dyre våpen med kun singl-action er helt feil. Presisjon og funksjon- upåklagelig :wink: At en skal se opp for gamle våpen er en kjent sak, men min originale PP fra 1936 er både tightere, mere presis og har bedre avtrekk en de aller fleste våpen med dubbel-actionavtrekk av ny dato- i nevnte prisklasse. Den nyeste PPen (ULM fra 1984??) er ikke så bra, men likevel meget bra samenlignet med mange DA-pistoler i nevnte prisklasse.

 

Min VZ70 var nok desverre ikke mye å rope hurra for, men morrofaktoren var der- etter en vanskelig avtrekkerjobb. :cry:

Link to comment
Share on other sites

:) Jeg ELSKER min PPK iallefall! Selv om den er dobbelt så dyr pr skudd som nestemann (9mm..) og et hav unna de små .22 ene!

Derfor blir den nok værende litt for ofte i våpenskapet :oops: ..

Men du verden så godt byggede våpen dette er.. Tror min har gått mange tusener

med skudd uten noe problemer.. Orginalfjærene er (nesten) som nye...

Link to comment
Share on other sites

" Re: Walter PP/PPK

 

Innlegg asterix 09 Jul 2008, 16:22

Da gjorde du nok et dårlig valg. :( "

 

 

 

Veeell...

 

Etter å ha sondert terrenget her i området en del så var det ingen PP/PPK'er som falt i smak, jeg betaler ikke 4000,- for et eksemplar som er slitt i finish og med limte hakker i skjeftet.. det blir for dumt, jeg er fornøyd med VZ70 så langt, den gikk bra, eneste minuset må jo være at hylsene ble kastet noe helt sykt langt vekk, kan dette være en svak rekylfjær?

Link to comment
Share on other sites

8) Det kan det være... Men kamrer og fungerer den bra, så er nok rekylfjæra grei nok.. Kan

uansett være lurt å skifte den hvis du ikke vet hvor gammel / slitt den er...

Hylseutkastet er også et resultat av hvor godt hylsa sitter i bakkant etter skuddet FØR den

treffer utstøter'biten'..

Ikke det at jeg har peiling på dette! Måtte bare synse / tenke litt høyt..

Link to comment
Share on other sites

Etter å ha sondert terrenget her i området en del så var det ingen PP/PPK'er som falt i smak, jeg betaler ikke 4000,- for et eksemplar som er slitt i finish og med limte hakker i skjeftet.. det blir for dumt, jeg er fornøyd med VZ70 så langt, den gikk bra, eneste minuset må jo være at hylsene ble kastet noe helt sykt langt vekk, kan dette være en svak rekylfjær?

Pistoler med blowback repetering har en lei tendens til å kvitte seg effektivt med tommgods....

4000,. for en brukt PP :shock:

Vel, du får uten større problemer en bra PP for godt under dethalve av den prisen. :? Ett kjapt søk på nett er vel alt som skal til.... Hva betalte du for VZen? Jeg mener jeg betalte under tusenlappen for en helt ny i sin tid.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...