Jump to content

Astro DC40 mister sattelitt signal


gjesten

Recommended Posts

Hei

 

Jeg har et dc40 halsbånd som mister satelittsignal hyppigere og hyppigere, er jeg alene om å oppleve dette eller er det flere en meg som har hatt samme problemet?

jeg har kryss-sjekket mot to håndenheter og to hunder/hålsbånd , kun det ene dc40 hålsbåndet som tuller på alle hunder/håndenheter.

 

Har kjøpt en ny dc40 og venter en tilbakemelding fra garmin om de tar det som reklamasjon eller ikke, men etter det jeg har lest om de tidligere så har jeg ikke store forhåpningene. (jeg skal selvsagt gi en tilbakemelding her om hvordan det går)

 

Har noen en vært bortig en forbedring man kan gjøre for å ungå at dette skjer?

Har hørt rykter om silikon eller annen tettemasse som en slags støtdemping rundt gps-mottaks-printet, har noen gjordt dette?

 

-Ja den er oppdatert med nyeste software og den tømmes for data etter hver tur, gode tørkerutiner og håndenheten er tipp-topp, det er utvilsomt en feil på hålsbåndets gps-signalmottak og ingenting annet.

Link to comment
Share on other sites

Har fått akkurat samme problem jeg også, skal høre med min forhandler og kommer tilbake på dette siden...

Har hørt at det kan skyldes feil i håndenheten fra en jeg kjenner.

 

Når jeg mister hunden på gps'n står det "hunden har mistet gps mottak."

Link to comment
Share on other sites

ErikR hadde samme problemet med sin og etter endel feilsøking fant han en merkelig "bøy" på antennen som indikerte antennebrudd. Vi slengte på en DC30 antenne for å sjekke om det kunne være årsaken og det ser ut som om det fikset problemet :shock: Har ingen anelse hvorfor GPS forholdene blir dårlige ved brukket antenne..

Link to comment
Share on other sites

Der hvor jeg jakter er det bra dekning med GSM, men skulle det mangle dekning så snakker jeg med en jaktkompis på jaktradioen og får han til å sjekke bikkja på telefonen. ellers så har Contacten også direkte peil via Radiosignaler, her er rekkevidden i skogsmark rundt 6-7 km normalt så holder det. losindikator på begge selvsagt., når jeg kommer hjem kan jeg logge på hundeprofilen og laste ned kartene hvor jeg kan se hva bikkja har drevet med, hvor langt den har løpt samt klokkeslettene på de respektive punktene.

Tror faktisk Astro har noen mil igjen for komme dit..

leser til stadighet om Astroer som er tom for strøm etter 1 dag i skogen, min holder 2-3 dager med GPS og ca 4 dager med radiopeiling, så fremt at batteriet er fulladet om morgenen.

 

Tror flere og flere av dere banner Astroen nord og ned når dere leiter etter bikkja enten ikke signal eller tom for strøm. Innrøm at Astro ikke holder mål sett i forhold for hva dere betaler for den.

 

Dere må kjøpe en tracer i tillegg for å ha losindikator.

Link to comment
Share on other sites

Villreinjegeren , dette er det eneste problemet jeg har hatt med min astro, jeg er ellers svært fornøyd med den og synes garmin har ett helt topp produkt det eneste jeg skulle ønske var at de inntegrerte denne med en ny og forbedret rhino enhet.

-Den sparer allt av data i enheten , jeg er ikke avhengig av noe annet system for å finne ut hvor hunden er eller hvor den har vært, hvilken fart den hadde , eller når den var dær.

Den har god batterilevetid i massevis bare man vet hvilke innstillinger man skal bruke, jeg synes denne er bedre en din løsning for meg hvertfall.

 

Du er hjertelig velkommen til å prøve systemet ditt hær hvor jeg bor, det finnes omtrent ikke norsk gsm dekning og russiske sendere kjører for fullt for å snappe en stakkar som ikke har manuelt nettverksvalg slik at de kan sende regninger på størrelse med gjennomsnitlige fammiliebiler til stakkaren.

 

-fordelen med dette systemet kontra gsm, er at selv om den mister sattelitt så regner hålsbåndet ut hvor det er, ikke spør om hvordan for det vet jeg ikke, men jeg har sett at det fungerer ganske bra (et spørsmålstegn som flytter seg rundt på skjermen med rellativt grei nøyaktighet den er dog avhenging av å ha hatt sattelittdekning ved begynnelsen av dagen)

 

 

 

-Antenna er sjekket den er OK.

-"Mistet sattelitt på hundeenheten" er ikke et problem med håndenheten dette er kryssjekket.

Link to comment
Share on other sites

Jeg prøvde en Astro mener det varv en 220 i fjor etter ca 1,5 km så hadde jeg ikke kontakt med hunden, først når bikkja var på vei inn igjen så dukket signalet opp, tror det er meget viktig at den er trimmet og kalibrert slik at den skal være optimal, det er vel litt for mange hobbyrepratører som skal trikse og fikse, og i stedet skrur det i filler, de kan ha det så bra. Ja på Telenorkartet så er det nok store hvite områder dvs uten dekning, tror Telenor har bedre dekning i Bangla Desh en de har i Norge/Finnmark

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...