Jump to content

Les Baer


DagK

Recommended Posts

Har kun håndert en eneste Les Baer, husker ikke modell, men det var en Goverment i .45.

Det jeg husker er at kvalitetsinntrykket var meget bra. Tilpassing Løp/Sleide/Ramme var meget bra, avtrekk var bra, finish var bra.

Plukket den ikke fra hverandre så skal ikke si noe om innvendig jobb, men som sagt, jeg tror dette generelt er bra greier.

 

Hva ligger de på om dagen?

Link to comment
Share on other sites

Fra 14500,- til 18500,- avhengig av modell. Hadde egentlig planer om en Nighthawk Custom i 9mm, men jeg utsatte avgjørelsen for lenge og dermed var den borte. 45acp er jo et vesentlig dyrere kaliber å skyte med, men er har fått sansen for 1911-konstruksjonen og da er det jo ikke utvalget enormt hvis en ønsker kvalitet til en ok pris...

 

Tida strekker ikke helt til, men litt feltskyting og lading av 45 må vel være mulig gjennom vinteren...:)

Link to comment
Share on other sites

45acp er jo et vesentlig dyrere kaliber å skyte med,

 

 

Nææh, 9mm er så billig at man ikke gidder å lade, dermed koster de 1,50 smellen.

.45 må man lade så da er man under det i pris, men man tilbringer halve tiden på banen med å lete etter hylser :mrgreen:

 

Du har jo noen STIer i den prisklassen som er verdt en kikk også.

Link to comment
Share on other sites

Det er en STI i klubben, og den er helt ok - men det er liksom ikke noe mer...Hadde budsjettet vært ubegrenset hadde valget falt på en SVI 2011 modell, men jeg har innsett at jeg ikke har "bruk" for en slik enda. Får nøye meg med noen felteunder før jeg evt setter av tid til praktisk kurs og stevner.

 

Har du noen STI du kan anbefale?

Link to comment
Share on other sites

iflg web siden til Intersport bogstadveien har de inne Les baer. Alle les baer er bygget til samme standard, det er bare løpet som er forskjellig på de med 1,5" garanti (alle løpene er testskutt før de havner i en pistol, de beste blir sortert ut for våpen med 1,5" garanti).

Link to comment
Share on other sites

Du komemr vel elelrs rimelig langt med en standard pent brukt 1911, + bygge etter egne preferanser, for prisen på en Les Baer.

Når det er sagt, så er min kones STI Targetmaster et svært godt våpen (I 9mm) så jerg har ikke noe problem med å anbefale STI's top modeller. Men det er jo forskjell på de forskjellige prisklassen der også.

Link to comment
Share on other sites

Jeg vet at evert vet at Les Baer bygges etter prinsippet om "tight fit" = det kan være vansker med å få pistolen ut av lås eller racke sliden på nytt våpen. Våpenet skal ikke demonteres som nytt, kun oljes og skytes med. Etter 2-500 skudd kan en begynne å tenke på å demontere våpenet for puss og olje. Etter rundt 2000 skudd skal våpenet være tight men silkemykt.

 

Ed Brown bygges "riktig" fra dag en = den leveres tight men bevegelig. = det kreves mere/bedre håndverk ved sammensetting på fabrikken. Men presisjonen skal være like bra på ed Brown som les baer.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...