Jump to content

Nytt løp Blaser R93


sportsman500

Recommended Posts

Har akkurat investert i nytt løp i kal 223 til min R93.

Er ikke helt fornøyd med presisjonen i det. Jeg får 5-skudds serie med norma jaktmatch på drøyt 60mm..!

Har også prøvd fiocchi v-max 50gr, og der får jeg samling på ca 30-40mm.

Dette kan da ikke være særlig bra??? Det jeg lurer på er om jeg burde klage på løpet.

Er det andre som har erfaring med dette??? Løpet har gått ca 30 skudd, og er ikke demper på.

ps: med 6,5 løpet setter jeg tre skudd i en klistrelapp...

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror like gjerne du kan si at du har vært heldig med 6,5 løpet som uheldig med 223 løpet. Samlinger på 30-40 mm er vel ikke så verst, selv om jeg forstår at du gjerne skulle sett detet bedre. Jeg ville prøvd flere ammoer og sett, selv om Jaktmatchen normalt gir ganske god presisjon.

Link to comment
Share on other sites

Jeg skyter greit samlinger på rundt 20 mm med min Blaser R93 pipe i .223 med fabrikkamo Remington UMC på 100 m.

Har da hatt 3 av 5 skudd innenfor en halv klistrelapp noen ganger også, og de 2 siste 1 cm i fra de 3 som satt helt tett.

Pipa er kappet til 50 cm, og påmontert ATEC CTM4.

Skyter da sittende i benk med vanlig annlegg på en liten krakk (med Zeiss'n på 12x). Ikke prøvd med sånn profft anlegg der du låser stillingen og våpen helt.

Godt fornøyd med det.

Pipa går også bra med den nye fabrikkamoen Barnes VorTSX 55 grs.

Treffpunktet er kun et par cm forskjell i forhold til UMC'n.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har r93 kappet til ca 45 cm med br-refleks demper, og ble også skuffet over presisjonen, særlig med norma jaktmatch. Opplevde at American Eagle og S&B gikk bedre. Men jeg har ikke skutt nok til å si hvor mye av spredningen som skyldes skytter og hvor mye som skyldes ammunisjonen.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...