Jump to content

Fjellduken hunter. Kjapt å blunde litt da.


arro

Recommended Posts

Idag satt jeg på reveåte. Har ikke drevet med det for mange ganger, men det passet slik i kveld.

 

Tenkte skumringen var en fin tid å få med, så jeg rigga meg klar i 4-tia ca 80 meter fra åtet. Krøyp ned i duken siden det småregnet litt, å der sovnet jeg. :oops:

 

Hehe. Våknet litt over 19.00. Joda mørkt var det. kaldt var det hvertfall ikke men det regnet ganske bra. Så nå har jeg revurdert hunteren til mere vinterbruk, så kan jeg heller bruke orginalen nå som gradestokken er litt på plussiden.

 

Kansje jeg må slenge noen stein under sånn at jeg ligger vondt og :roll:

 

Har brukt duken i mange år, men idag er det første gang jeg har sovnet på post gitt. Jerven hunter må nok ta skylden for komforen selv når drittværet er her. :lol:

Men den holdt meg tørr å varm. Det er viktig.

Link to comment
Share on other sites

Har merka den effekten der jeg også gitt :lol:

Aner ikke hvor mange rådyr som har sluppet unna mens jeg døser på post, men det man ikke vet har man ikke vondt av.

I det siste har jeg tredd duken over en campingstol og satt med selv inni med et lys under stolen... Da må det luftes for å ikke bli for varm :mrgreen:

 

Jeg har sovet en del netter i duken nå, både i fjor vinter og hittil i år. Uovertruffen comfort med fjellduk i forhold til før, jeg skjønner faktisk ikke hvordan jeg har klart med uten frem til nå.

Link to comment
Share on other sites

Ja, jeg har brukt posteringsposen en del. Etter at jeg kjøpte den har Fjellduken blitt liggende hjemme, for å si det sånn...

 

Posteringsposen er med armer og hette, lang og god, men har belte slik at den kan heises litt opp i livet slik at man kan forflytte seg et lite stykke. Siden den er bedre i form enn fjellduken, er den også mye bedre jaktmessig og til å skyte fra, blir ikke så mye "pose" som man sitter i. Den er omtrent lydløs, iallefall i forhold til Fjellduken, og jeg har vel som trådstarter duppet noen ganger på elgpost i denne, ja. Knallfornøyd, rett og slett.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har noen fjellduker :oops: både med og uten for. I høst kjøpte jeg posteringsposen og termoforet til å putte inni. Har ikke trengt foret enda, men duken er suveren. Blir omtrent samme str som mini hunter i bredde, men lenger. Noe som passer meg, da jeg ikke er svære karen. Det vil si at den kan brukes som sovepose i tillegg. Den er vanntett, og i "pustende" matereale, så uten ekstra fôr virker den ikke klam. Den er forholdsvis lydløs/lydsvak og myk, noe som er en fordel når gradestokken går ned mot 0. Er i mine øyne et bedre valg som posteringspose i skogen enn jerven. Pose, fôr og et helsport kompressjonstrekk str "S" tipper rett over 2 kg. Er i allefall godt fornøyd. Jeg har den i kamo. Den grønne er nok enda litt mer lydløs.

Link to comment
Share on other sites

Må nokk si at jeg også er medlem i hunter dubb klubben :) når de snør sidelengs i reinsjakta så kryper jeg og svarthunden i ly. Og tar oss en "hvil" har dubbet litt på hjort og rådyrpost også, bruker og våkne når tømmeret havner på saga. Den og spotten er den beste livsforsikring jeg har. Ps elghund er ikke brannfarlig og varmer minst like godt som t-lys :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...