Jump to content

SIG P238 - erfaringer?


JohnGalt

Recommended Posts

Dette ser jo ut som en 1911, altså min favoritt.

 

NqRV0.jpg

 

Jeg lurer på hvordan denne er rekylmessig med .380 ACP i forhold til Glock 26.

Og hvor får man den? Er det hos Capsicum?

 

Skal ha dette som spesialpistol. Andre pistoler jeg har i tankene er:

 

* Walther PPK/S

* Glock 26 / Glock 27

* Para USA Warthog

* Ortgies semi automatic pistol (er vel en slags 1903 hammerless)

Link to comment
Share on other sites

Good to know! Du fører den faktisk! Hvor lang tid tar det å få inn en slik (nitron)?

Stemmer det at two tone er på lager inne?

 

Ser ut som kapasiteten på magasinet er 6 skudd, noe som er perfekt for felt :) Bare det ikke er for hardt å stappe inn den siste patronen.

Link to comment
Share on other sites

:oops: Har bare vært med en gang, og da fikk jeg logisk nok låne. Det var iallefall fryktelig gøy. En ting som bekymrer meg er at P238 kan være for smal i grepet. Siden den bare har plass til 6 skudd så regner jeg med at den er single stack.

 

En annen ting: er .380 ACP greit å få tak i ? Finner bare hylser, ikke fabrikkammo.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Hei

Kjempe fornøyd. Bra natt sikter, hopper ikke mye. Det er en ny og forbedret uttgave av en Colt Mustang, de er nesten identiske. Jeg bor i USA og bærer denne i situasjonner når jeg må ha en så lett og liten som mulig, men som alikavel kan levere "nok" punch med riktig type ammo. Valgte en helt sort matt med sorte grep og Sig laseren. Det er en Sig så kvaliteten er ypelig. Anbefales hvis det er denne typen våpen man vil ha. Har blitt veldig populær "over here" i USA. Det har også med at 380ACP ammo'n har blitt bedre og nå har nesten alle som lager våpen produsert i USA en 380ACP, men den er den mest solgte.

Mvh

DOG

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...