Jump to content

Problemer med rekylbrems


Heiho

Recommended Posts

Hallo! kjøpte meg en Vektor rekylbrems tiligere i år, har fått prøvd denne lite pga at når jeg skal skru den på gjenngene på børsa, så blir bremsen sittende på skeivt :S fikk høre att det går ann å ta ut gjenngene i bremsen, skru på den på pipa senere skru på bremsen? men får ikke til å skru ut gjenngene ifra bremsen, åja! jeg har prøvd å skru ut settskruvene.

normal_IMAG0852dsf.jpg

 

Noen som har tips? :)

Link to comment
Share on other sites

Stram rekylbremsen godt fast på pipa, løs settskruene, og skru bremsen så langt du trenger for å få den rett plassert. Stram setskruene, ferdig.

 

 

Holder ikke dette må du nesten finne en bolt med samme gjenger som på pipa di, sett bolten i en kraftig skrustikke, skru en mutter nesten helt inn på bolten, skru på rekylbremsen nesten helt inn på bolten, stram mutteren mot rekylbremsen (OBS! om mutteren tar borti selve rekylbremsen, bruk en skives som avstandstykke). løs settskruer, forsøk å skru løs rekylbrems fra gjengepartiet, om dette ikke går, varm opp rekylbremsen, og forsøk på nytt.

Link to comment
Share on other sites

Er oppi samme problemet jeg også, er ikke bare å skru den inn på løpet, det er fordi det er slutt på selve gjengene inni bremsen, jo mer man skrur den fast i løpet jo mer strammer man løsgjengene inni bremsen.

Så jeg må se om jeg finner meg en gjengetap eller noe for å løsne bremsen ifra gjengene.

Link to comment
Share on other sites

Tipper setskruene har laget hakk i gjengene sånn at gjengebøssingen har satt seg.. Sånn var det på min. Jeg fikk ut gjengebøssingen og filte opp gjengene. Stapp i litt lær i hullet før du skrur i setskruene, så skader du ikke gjengene..

 

Da jeg fikk bremsen i posten var det allerede laget hakk i gjengene av settskruene :S når jeg skrur på bremsen på pipa å vrir det jeg kan så flytter jeg gjengene i bremsen en par millimeter, men dette er maks. Vurderer nesten å dra til en børsemaker får å la han se på dette, men etter min mening så får jo ikke jeg noen erfaringer av dette da ^^

Link to comment
Share on other sites

Er oppi samme problemet jeg også, er ikke bare å skru den inn på løpet, det er fordi det er slutt på selve gjengene inni bremsen, jo mer man skrur den fast i løpet jo mer strammer man løsgjengene inni bremsen.

Så jeg må se om jeg finner meg en gjengetap eller noe for å løsne bremsen ifra gjengene.

Om du bruker trikset med en bolt og mutter, trenger du ikke å skru lenger enn der er gjenger, da det er muttern som skal strammes mot bremsen. :wink:

 

P.s. ta ut sett skruene, og forsøk å blåse rent med trykk luft først før en starter med noe.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...