Jump to content

Litt kluss med min Rem 870.


Sakura-trhm

Recommended Posts

Jeg vet ikke helt hva som har skjedd her, men er sikkert en smal sak å løse.

Når jeg skal lade patroner i magasinet så virker det som den dingsen jeg ikke husker navnet på som løfter patronen i kammeret henger seg fast i noe når den blir skyvd opp.

Er man forsiktig og gjør det veldig sakte så går det som regel bra, men det er tross alt en pumpe. Burde vel tåle såpass? Har ikke akkurat behandlet den røft.

 

Noen som har vært borti dette?

Link to comment
Share on other sites

"Shell latch", eller "lifter" kalles den.

 

Er 870`n gammel? Har denne gjort dette før, eller er det noe nytt den har begynt med?

 

Muligens at den lifteren er skjev og kiler seg fast i låskasseveggen...kanskje kan den også komme borti en av repeterstangene som muligens har blitt noe skjev og glir ut av låskassesporet på innsiden. Kan også være lifteren som er skjev og kommer borti repeterstangene.

 

Eller lifter mekanismen kan være slitt..den lillle blanke "haifinna" på avtrekkermekanismen er linket til lifteren og skyver den opp, når sluttstykket går fram.

 

Just call http://www.jaktogfriluft.no

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Muligens at den lifteren kiler seg fast i låskasseveggen...kanskje kan den også komme borti en av repeterstangene som muligens har blitt noe skjev og glir ut av låskassesporet på innsiden.

 

Dette høres definitivt ut som det kan være noe i. Nesten 100% sikker på at du løste problemet her. Installerte ny forend og sikring, da kan de ha bøyd seg. Isåfall får de bøyes tilbake.

 

"Shell latch", eller "lifter" kalles den.

 

Stemmer det ja. hehe:-p Får forsvare med at sålenge jeg vet hva den gjør så kan jeg glippe på hva den heter:-p

 

Er 870`n gammel?

 

Nei, det var akkurat derfor jeg postet. Den har vel bare en måneds bruk under beltet og gått et tosifret antall skudd.

Link to comment
Share on other sites

ser ut som den tar litt på venstresiden i sporet der repeterstangen går. Heisen virker som den går mer mot venstre enn senter. Kan ha vridd seg litt når jeg skifta sikring og satt tilbake rukkelet. Får demontere den i morra når det er smøretid og se på det.

Forøvrig så er finishen litt lettere enn latterlig lett å skade på "arbeidsjernet", men skitt au. Noe skjønnhetskonkurranse vinner den aldri:-p

Link to comment
Share on other sites

Installerte ny forend og sikring, da kan de ha bøyd seg. Isåfall får de bøyes tilbake.

 

Du har ikke tilfeldigvis en 870 supermagnum? Hvis du har det må du huske på at forskjefte til 870 ikke har helt lik lengde. Forskjefte på 870 supermagnum må repetere litt lengere bak for at det ikke skal bli kluss med matingen.

Link to comment
Share on other sites

Forskjeftet til alle 870 går sammen, men jeg tror at du kan ha fått en liten innover svai på en av repeter stengene pga. montering av nytt forskjefte..normalt sett vil sluttstykke blokka holde stengene paralell men det kan hende at de uansett bøyes litt, hvis man skrur for hardt på denne forskjefte mutteren, prøv å løsne litt og monter på nytt og sjekk om det er klaring.

 

At lifteren er litt skjev er veldig vanlig på alle 870 hagler, men den skal ikke komme borti noe inni låskassa.

Link to comment
Share on other sites

Forskjeftet til alle 870 går sammen,....

 

Det stemmer ikke helt. Jeg byttet ut den originale Supermagnum skjeftet med en HOUGE, og fikk ikke tilstrekkelig mating fra magasinet før jeg skjønte at repeteringen ikke var fullstendig. 870 supermagnum må repetere litt lengere bak enn en ordinær 870 fordi den tar 89mm patroner og ikke bare 76mm. Man må sørge for at metallrøret som ligger inne i forskjeftet rundt magasinet kan trekkes helt inn mot låskassa. For HOUGE skjeftet innebar det at jeg måtte bruke dremelen for å fjerne noen plastribber som stakk ut bak røret og hindret fullstendig repetering.

 

Plastribbene som er slipt kortere/satt tilbake er merket med røde ringer

normal_REM870SM.jpg

Link to comment
Share on other sites

Hmmmm... Får se på akkurat den problemstillingen når jeg tar med børsa på testing i morra.

Jeg blir irritert om jeg må ta av forenden for den sitter som limt!

Fornøyd med den fra hogue? Overmolded eller?

 

Men til problemstillingen som jeg nevnte så aner jeg fremdeles ikke noe bortsett fra at den funker nå. Plukka fra hverandre hele børsa for litt unødvendig vedlikehold og satt den sammen.

Merka at når jeg skrudde til skruen gjennom børsa som holder fast låskassen så hang den. Løsna litt på skruen og den hang ikke.

Forøvrig glir ikke akkurat låskassen på plass på tordenstaven... Tror den kan ha blitt satt inn bittelitt skjevt forrige gang.

Link to comment
Share on other sites

Ja er storfornøyd med pachmayr vindicator også gummiert er genialt. men ikke prøvd den fra Hogue. Testa børsa med nye shurshot stokken og grepet i går. adskillig mye mer behagelig, selv om lerduene fremdeles ikke skjelver av frykt når jeg trykker av:-p kompisen min derimot pulveriserte de. litt problemer med å få patronen på plass i kammeret dog. Irriterer meg litt det med 870`n.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...