Jump to content

ikke helt som planlagt, men denne sier sikkert bang..


woodbear

Recommended Posts

Handlet litt idag, var litt usikker på vei til sjappa om jeg kunne ta meg råd til en revolver for å kurere lysta... så jeg fikk sett på den .44 blackhawken som virka perfekt.. men så hadde den ikke 7.5" løp... noe kortere for å si det slik... mere inntrykk at denne er til avlive bjønn enn å treffe en blink , men etter å sett litt på den, ble jeg helt forelska i den.. så etter ca 15min, tok jeg den.. Den er bare så sinnsykt massiv og fin...

 

Tror denne blir morsom på banen.. tung, veier nesten like mye som øgla..(skal veie dem seinere) men kort løpet .44 så meget spent på hvor jævlig dette blir, men det er sikkert bra for øknomien.

 

gunsetclowir8.th.jpg

Link to comment
Share on other sites

Tror ikke du skal være redd for at det skal gjøre veldig vondt. Det eneste som demper forbruket med den der er at den tar litt lenger tid å lade. Finnes knapt noen bedre skjefteform enn ploghåndtak for å takle rekyl, måtte være Bisley-skjeftet.

 

Veier forøvrig 45oz = 45 x 28,3495231 gram = 1,276 kg. Burde være minst halvkiloen mindre en DE'n medmindre du har utgaven med alu-ramme.

 

- Øivind

Link to comment
Share on other sites

jeg kjenner godt bunne av tregrepet slå seg inn i handa på .45 longcolt... så med tanke på rekylen i en 29, så regner jeg med litt rotering og håndstraffing, men ikke noe som blir et problem... sånn godtvondt, gøysmerte.. eller no...

Link to comment
Share on other sites

sjekka, dessert øgla veier 1805g med tomt mag (med 9 skudd... bare drit tungt.. har ikke veid)

Rugern føles ikke veldig mye lettere ut, men dæven bare 1235 ja...

 

Produsert i 1997, men når den er kjøpt i butikk ol, aner ikke, men den har ikke skutt mange kulene visstnok, ser omtrent ny ut... men så er det ruger, og de holder.

Link to comment
Share on other sites

Denne sa bang ja... tregrepet slo noe hinsides i bånn av håndflaten fra tregrepet og oppløfet ved en hånds skyting som uten tvil var best( fikk da kun vondt i en hånd) førte til heftig armløft...

 

 

Kjempegøy uten tvil. deilig pistol... meget fornøyd med denne gitt :D

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Tenkte å nevne for de som ikke likte den nye avtrekksbølyen, gjelder det kun de utgavene med kortere løp, de med langt løp, type 7,5" har fortsatt den klassiske bøylen. unntak hunter utgaven..

 

Jeg regner med å få trent litt magfelt etter sommer på lokalbanen, så blir lit mag1 med DE og mag2 med rugern... i noen av de nære stevnene til høsten... sånn for for å delta, ikke for å vinne attitude :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...