Jump to content

demper på tikka t3 varmint.


braddenauto

Recommended Posts

har ei tikka t3 varmint i 6,5x55 som blir brukt mest til postering å på skytebanen.

har kjøpt på den kkc stokk å nytt zeiss 6-24x56,men mangler demper.

har litt behov for demper på denne også siden jeg av og til sitter nær gården til besteforeldra mine.

 

hvilken demper skal jeg velge,børsa er allerede tung så vekta er ikkje så viktig.

men hvilken modell ville dere ha klasket til med? :)

Link to comment
Share on other sites

Har selv en SuperVarmint i 6.5x55 med A-tec Maxim (HeavyBarrel edition, spiser 23 mm løp) og er meget fornøyd med den! Har ikke erfaring med andre dempere på samme våpen...

 

Våpenet er jo tungt og stort, så sånnsett er kanskje ikke en maxim på 44 mm særlig "potent", på den annen side er det jo litt bortkastet å kjøpe tykt løp for så å dekke det til med en gigantisk demper... :-)

 

Skal man først gå for Whisper'n synes jeg nesten man må gå for full pakke, dvs mest mulig demping, og da viste mine undersøkelser ifbm mitt våpen at prisen havner godt på oversiden av kr 5000,- ...nærmere 9 lapper med gjengejobb... (EDIT: for ca ett år siden)

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Jeg tenker også å gi sonic en sjanse til mitt nye prosjekt.

Har ikke helt bestemt meg, men hadde vært moro og testet en "maks 9,5mm" på et løp i 9,3x62 på rundt 45cm og samme demperen på løp i 6,5x284 eller 6,5-06 på rundt 55-60cm. Testen blir evt gjort med miragetrekk og gode jaktladninger.

 

Mon tro om det går bra å bruke "maks 7mm" moduler på et bakstykke med "maks 9,5mm"???

I så tilfelle ville man kanskje fått to ganske effektive dempere til en svært fin pris.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...