Jump to content

Merkel drilling - erfaringer med denne?


mar.j.kar

Recommended Posts

Jeg så først etter drillinger på egun.de, men fant denne på svenske blocket. Har litt los nå kjenner jeg. Her er en drilling i 12/70 og 5,6x50R: http://www.blocket.se/stockholm/Merkel_ ... ?ca=14&w=3

 

Dette skal visstnok være en modell 30 eller 32. Er i ferd med å få utdypende informasjon fra selger, hvis han greide å oppdrive det.

 

Imens kan dere gjerne opplyse meg med brukererfaringer og deres vurderinger av de løsninger denne børsa har.

Link to comment
Share on other sites

Har drilling med sikring og omskifter på kolbehalsen selv, og sysnes det er knall. Har riktig nok ikke prøvd greener sikring men tror det er lettere med denne som er lik som på hagle. Når det gjelder weaverfeste så er jo prisen på drillingen slik at man får montert svingmontasje for mellomlegget opp til de billigste på finn.no. Jeg har weaverskinne selv og det er fullt mulig å skyte med åpne sikter uten å fjerne denne. Men optimalt er det ikke. Når det kommer til akkurat denne modelen og kalibrene har jeg ingen erfaring.

Link to comment
Share on other sites

Har nettopp kjøpt en Sauer 30 eller 32 i 20/76-6,5x55. Et nydelig smekkert våpen. Dessverre røyk fjæra til rifla rett før jeg skulle på skytterlagets siste kveld med storviltprøve :evil::evil::shock: Så det var en strek i regninga. Det blir uvant med sikringa på siden av kolbehalsen etter 20 år med Sauer sideligger hagle, men det får gå seg til

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...