Jump to content

regler for tilbehør til rem 870


Sakura-trhm

Recommended Posts

Heisann.

 

Jeg mener på jeg leste noe om det her, men med litt mindre enn dårlig tid slik jeg ikke får sjekket så håper jeg at en av de kloke hodene på kammeret kan hjelpe.

 

Heat shield til remington 870. Er det lov?

 

Inderlig klar over at det ikke har noen funksjon utover estetikk til mitt bruk. Enkelte liker det ene, enkelte liker det andre.

Link to comment
Share on other sites

Du har altså dårlig tid, men likevel tid nok til å tenke på pynting av hagla di? ;)

 

Tror det du nevner faller inn våpenforskriften § 15 første ledd, her kan du lese litt omkring dette;

http://www.dirnat.no/content/500042632/Forbud-mot-vapen-av-militar-karakter.

 

..så kan man krangle ivei på at heat shield ikke er nevnt spesifikt og generere nok støy til at våpenmotstandere til slutt får vann nok på mølla.

Link to comment
Share on other sites

Den linken du legger inn der Morgan Kane, er da av ingen betyding. Det er en privatpersons meninger om forslaget til forbud. Ikke noe mer eller mindre.

Forøvrig handler den fortsatt om rifler, og ikke hagler... så hvorfor man skulle krangle på det skjønner jeg ikke.

 

 

Det er den ny forskriften som iverksettes 15 oktober som gjelder for hagler. Den sier ikke noe om utseende,. men er mer optatt av kolber og grep. Ikke noe om varmeskjold. Så det skal da være grei skuring.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...