Jump to content

Skryt til Jakt og Friluft


VeT|Us

Recommended Posts

Jeg har hatt litt problemer fra tid til annen med avtrekkeren på min 870.

Problemet var at selv med spent våpen kunne ett og annet avtrekk resultere i at hammeren ikke falt.

Avtrekket føltes rettogslett ut som om våpenet ikke var spent, og skuddet gikk heller ikke av.

Visuell inspeksjon beviste derimot at våpenet faktisk var spent. Snodig. Ble ikke helt klok på dette men gidder ikke levere den til børsemaker nå midt i jakta pga dette.

 

Videre til idag..

 

Idag satt jeg og knotet med min høyt elskede 870, som vanlig.

Måtte jo rote litt med den helsikes elendige J-lock sikringa, og klarte selvsagt å aktivere den.

Selvsagt har jeg ikke den nødvendige nøkkelen/verktøyet for å låse denne opp igjen.

Men, jeg skulle til Jakt og Friluft idag for å hjelpe en kompis å kjøpe en hagle og utstyr (selvsagt en Rem 870) og tok den med for å høre om de kunne hjelpe med sikringen iallefall.

 

Kommer frem til Jakt og Friluft, og nevner sikringen. Et par minutter senere er Arild (riktig navn?) tilbake med nøkkelen og låser den opp. Så nevner jeg problemet med avtrekket. Et par minutter senere er Arild tilbake med en børsemaker.

Vi resonnerer frem og tilbake, og kommer frem til at feilen jo ligge i avtrekkermekanismen, men at vi ikke kommer frem til nøyaktig hva det kan være. Jeg regnet med at jeg de ville foreslå å levere den inn til børsemakeren for justering.

 

"Sånn kan vi ikke ha det. Du må få en ny avtrekkermekanisme!"

 

Jaha? Og sånn ble det. Helt ny avtrekkermekanisme til min hagle.

Selvsagt uten J-lockdrittet som jeg hatet. Uten å betale en krone. Uten å bli spurt om kvittering, og faktisk uten å bli spurt om jeg hadde handlet haglen av dem engang.

 

Fornøyd? Meget.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...