Jump to content

Demper


kabar

Recommended Posts

Har Hausken. Viss eg ikkje misforstod Våpenloftet, så skal du skru opp demparen og vaska han innvendig med varmt Zalo-vatn, etter 130 skot. Men har enno ikkje klart å skru opp demparen - festa den store mutteren i ei skrustikke...

 

Hadde samme problemet med min Hausken Compact. Endte med at jeg måtte sende den inn for "service", dvs åpne den og få laget ny utenpåliggende sylinder.

 

Disse må åpnes gjevnlig og gjøres rene og smøres på gjengene. Bruke grease som tåler temperatur.

 

-g

Link to comment
Share on other sites

I en bruksanvisning til en stallon demper stod det at demperen kunne rengjøres med whitesprit, bremserens eller lignende produkter som gjør samme jobb.

 

bafflene kan være vanskelige å få fra hverandre og skrustikke er ofte en dårlig løsning. Reis heller på biltema og kjøp 2x oljefilter "tenger/åpnere", disse er i gummi og du får bra tak i bafflene og klarer å skru de fra hverandre :)

 

Edit:

 

20-320_l.jpg

Link to comment
Share on other sites

Å mens du er på Biltema så stikk bort i hylla å ta med en tube aluminiumspasta såfremst du har en aluminiumsdemper..den tåler høy temperatur. Hvor ofte man skal rengjøre en demper er individuellt,men gjør det når du føler for det. Men ikke la det gå for lang tid. Jeg hadde en Hardcore Twister 45 som var 1 år å skutt 300+ skudd med. Den rikka seg ikke..så så lenge er kanske ikke lurt å vente :roll:

Link to comment
Share on other sites

I en bruksanvisning til en stallon demper stod det at demperen kunne rengjøres med whitesprit, bremserens eller lignende produkter som gjør samme jobb.

 

bafflene kan være vanskelige å få fra hverandre og skrustikke er ofte en dårlig løsning. Reis heller på biltema og kjøp 2x oljefilter "tenger/åpnere", disse er i gummi og du får bra tak i bafflene og klarer å skru de fra hverandre :)

 

De oljefiltertengene som er på biltema er for store og det går ikke ann og stramme dem inn til og bli mindre en 73mm i diameter

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...