Jump to content

JahtiJakt riflesekk


Nomina sunt odiosa

Recommended Posts

Jobber i firmaet så jeg skal ikke gi noen anbefaling i så måte, har heller ikke brukt den sjøl. Men kan gi en litt utdypende beskrivelse ut over det IT-avdelinga har prestert på nettbutikken.

 

Sekken rommer det viktigste til en kort jakttur, en genser, en termos og litt småtterier. Er mer et "bæresystem" med plass til litt ekstrautstyr enn en sekk med bæresystem, for å si det sånn. Bredt magabelte med lomme, godt polstra, samt god polstring mot ryggen. Bæresystemet er ei stiv "lomme" som du bare smetter børsa nedi. Den er brei øverst og smalere nederst, åpen i bunn. Børsa henger godt. En kamerat har brukt denne sekken en del på gaupejakt med en Sako 75 med BR-reflex T8-demper og 56-kikkert, sier at det ikke er noe problem å huke tak i kolbe/pistolgrep over nakken og nappe børsa ut av sekken med litt trening, selv med ei såpass lang og tung børse.

Link to comment
Share on other sites

Har vinterkamoutgaven av sekken. Liten, lett og enkel sekk. Ikke den sekken børsa er best beskyttet i, da løpet peker nedover. Best å ikke dette på rumpa. Klarte det første gangen jeg brukte den og fikk småskader på lyddempergjengene.

 

Er plass til det nødvendigste, men slik som ekstra klær feks, må ligge igjen hjemme.

 

Ellers er den god å bære synes jeg. Prisen er ikke noe å si på. Synes kvaliteten er grei, og den er også vanntett så langt jeg har prøvd den.

 

Om jeg kommer til å bruke den igjen (har en QRR-sekk, som brukes hele tiden nå, også om vinteren, da den er litt større. Den er for øvrig omtalt i egen tråd her på forumet), blir det å bære militær feltflaske i beltet og bruke galge til fugl. Får du en diger tiur, sliter du med å få plass. Har du jaktdress med store lommer, er det også greit å bruke dem i tillegg, til feks kniv, matpakke, kikkert osv.

 

Kommer i hvert fall ikke til å selge sekken selv om jeg ikke bruker den nå, men den kan jo komme til nytte en dag. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Hei.

Jeg har denne sekken.

Har brukt den i 3 sesonger, til hver jaktdag. ( ca hver helg fra sept-des.)

Har ikke brukt den mye til å bære ekstra gevær i, men pleier å ha en liten 3 beins stol hvor ekstrabørsa skal plasseres.

Etter 2 sesonger røk det ene festet til skulderreima. Sendte sekken til bake til levrandør, og fikk ny igjen samme uke.

Sekken er lett og god å ha på. Får plass til det mest nødvendige som mat, drikke, tau og ekstra genser.

 

Grei sekk til grei pris.

 

Mvh

Kim

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes ikke innfestinga til børsa er noe særlig, må justere og ordne litt før jeg synes børsa henger som den skal. Og så er det litt knot for å få børsa løs, når jeg har festa den så det kjennes greit. Ellers er det det en OK sekk for den prisen, men det skal sies at jeg kjøpte en Eberlestock X1E isteden, og jeg er mer fornøgd med den.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...