Jump to content

Presisjon Marlin XL7 contra Savage Edge


Del

Recommended Posts

Hei,

hvor god er presisjonen i Marlin'en? Savage'en har jeg hørt er veldig presis, mens Marlin-rifla visst skal være litt dårligere. Er dette riktig, og hvor stor er forskjellen? Dersom dere ikke har prøvd begge, men kun en av de, kunne dere da legge ut dataene av resultatene dere fikk?

 

På forhånd takk for svar!

Link to comment
Share on other sites

Har ingen erfaring med Savage'en du nevner, men Marlin'en har jeg skutt litt med, og kan ikke si jeg har hatt noen problem med skuddsamlingen. Det eneste jeg slet litt med er sikkerhetstriggeren på avtrekkeren, men det er nok en tilvendingssak. Jeg ble litt ufokusert av det, men skytes våpenet godt inn burde det ikke ha noe å si. Våpenet har kommet godt ut i tester og er prisgunstig hvis man ser etter et billig, men bra våpen.

I det store og det hele, vil jeg vell si at det er personen bak våpenet som står for presisjonen.

Link to comment
Share on other sites

Hei,

hvor god er presisjonen i Marlin'en? Savage'en har jeg hørt er veldig presis, mens Marlin-rifla visst skal være litt dårligere. Er dette riktig, og hvor stor er forskjellen? Dersom dere ikke har prøvd begge, men kun en av de, kunne dere da legge ut dataene av resultatene dere fikk?

Vurdert TC Venture? Den har frittliggende løp, mens Marlin og Axis er søylebeddet. Ikke at søylebedding nødvendigvis funker dårligere.

 

Edit: denne posten er bare tull, se under..

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Min Savage Edge har frittliggende løp, kjøpt i år så kjenner bare siste utgave ikke evt eldre utgaver.

 

Rifla samler 5 skudd i en klistrelapp på 100m så presisjonen er meget bra. Til å være en rimelig entry rifle er dette ei rifle som gir mye for pengene og kan anbefales.

 

Treffer jeg ikke der jeg vil er det meg gitt og ikke rifla sin feil.

Link to comment
Share on other sites

Hva er søylebedding? Mener nemlig å ha lest at Savage'en også har frittliggende løp, men er ikke sikker.

Prøv å glemme det jeg skrev over; vet ikke hva jeg har drømt. Søylebedding er når låskassa er festet i metallrør (søyler) montert i stokken. Det er vel bra for nøyaktighet, og har ikke noe å si for om løpet er frittliggende eller ikke.

 

Savagen har frittliggende løp, jfr: http://www.savagearms.com/firearms/featured/. Skal ikke si noe om hvordan den er beddet. XS7 er søylebeddet. AFAIK har den ikke frittliggende løp.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...