Jump to content

Bue til jakt på fugl?


BusterGutten

Recommended Posts

E.J.,

 

ja, ja, og ja :wink: Og 180/40 er kravene

 

At det er forbanna umulig å lære seg å skyte med for tung bue er ikke noe jeg har bestemt, men jeg har erfart det - og så lest meg til det etterpå :roll:

Med å lære å skyte mener jeg IKKE å kunne få avgårde ei pil som treffer et sted på halmmatta og så skylde på at det ikke går an å skyte bra instinktivt... Forøvrig gjelder det samme med sikter, og med hjulbue.

 

Og jeg er så forbanna LEI, av å se folk gi opp å lære seg å skyte med pil og bue,

 

IMO gjør de fleste to store feil når de skal lære seg å skyte:

- for tung bue, ALLE som har jaktvinkling har ALT for tung bue, 95% gir opp, de som kommer med blink-fokus kjøper 35# bue og de fleste holder på en stund

- fokus på siktene istf. teknikk, alle burde skyte uten sikter til teknikken sitter, det er frustrerende å se folk skru hit og dit på siktene når de ikke er istand til skyte to skudd likens...

 

 

K

Link to comment
Share on other sites

Uansett buetype,dravekt og bruksomeråde så anbefaler jeg at man melder seg inn i en buskytterklubb.

Der lærer man korrekt tuning av bue,skyteteknikk og har man flaks så har de en 3D figur eller 2 man kan trene på.

Lærte vel mere på 4 treninger i Ås bueskyttere enn på de 3-4 årene jeg hadde knota alene.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...