Jump to content

Rekyl lerdueskudd vs. 6,5x55


Del

Recommended Posts

Hei, har regnet ut at rekylen i et lerdueskudd overgår 6,5x55 dersom våpenet veier det samme:

 

Formel:

Rekylhastighet = (kula i gram x hastighet m/s)/våpenents vekt i gram

 

Energi i kgm: (Rekylhastighet)^2 x våpenets vekt i gram / 19,62

 

(formeler hentet fra "Jaktrifler og Riflejakt" av Eirik H. Moen)

 

Altså:

 

Lerdueskudd 24g/400 m/s = (24*400)/2700 = 3,556 (3,556)^2*2700/19,62 = 1740,16 kgm

 

6,5x55 9g/850m/s = (9*850)/2700 = 2,833 (2,833)^2*2700/19,62 = 1104,48 kgm

 

Kan dette stemme i praksis? Jeg har alltid trodd at det er mye mer rekyl i 6,5x55, men ble overrasket da jeg skøyt liggende med hagla (som jeg syntes var relativt ubehagelig, og dermed lurte på hvor ille rekylen i ei lett rifle ville være).

Link to comment
Share on other sites

Andre ting pregar rekyl enn "rekylimpulsen" (som du ganske korrekt har reikna ut her). Skjeftegeometri er særskild eit emne her: Kor stort er arealet på kolbekappa, til dømes - t il mindre det er, til meir energi per kvadratcentimeter, på same viset som at eit 6,5-prosjektil vil trenga djupare inn enn eit 7,62-prosjektil av same vekt. Kolbekappa si høgde i forhold til kjernelinja likeså.

 

Ein annan ting, er at høgt smell ofte gjer ein slags rekyloppleving i seg sjølv ved at hjernen sidestiller høgt smell med kraftig rekyl. Rifla lagar eit mykje kraftigare drønn enn hagla, og då kan hjernen lett la seg lura til å tru at det gyv på meir i skuldra, sjølv om den reint objektive målinga kanskje ville ha vist om lag same impulskraft og -kurve.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...