Jump to content

Zeiss varipoint eller vanlig belyst retikkel


Target

Recommended Posts

Har fått i hus en Sako Black Bear (tøffeste rifla som finnes :D), men mangler en passende kikkert. Har montert en Zeiss classic 2,5-10x50 men den blir for stor og tung. Jeg ser for meg noe i området 1-4x24 eller 1,5-6x42, og jeg tar i mot synspunkter på disse to, men det jeg er mest usikker på er om jeg bør ha et varipointsikte (rødpunkt) eller gå for vanlig belyst retikkel.

 

Hva er pros and cons på disse systemene?

Link to comment
Share on other sites

Belyst retikkel, Victory Diavari, er til hjelp i skumring/måneskinn. Dette lyset er så svakt at du knapt vil se det i dagslys, og det mister ens funksjon. Et kikkertsikte i den størrelsen vil være lite gunstig til skumringsjakt. Rødpunkt retikkel som Varipoint, er ment for dagsbelysning av retikkel. Derfor, gå for en Varipoint :)

 

Forresten fint heftig med Varipoint 1,1-4x24 eller 1,5-6x42 med retikkel 0! (Så lenge du ikke går tom for batteri) -.-

Link to comment
Share on other sites

vet du hva? Hvorfor ikke prøve noe nytt?

Jeg anbefaler VARMT hawke endurance......men pass på at det er enduranceserien og ikkke billigserien..

Da får du en kikkert om egentlig ville kostet nesten det dobbelte, med take på kvalitet, finnish og lysgjennomgang..

 

Jeg er sikker på at noen inbitte "eurosikte2 -folk vil si meg imot, men jeg står for hva jeg sier: PRØV en hawke endurance før u legger masse penger i noe annet..

 

Sjekk f.,eks winge våpen...

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
Belyst retikkel, Victory Diavari, er til hjelp i skumring/måneskinn. Dette lyset er så svakt at du knapt vil se det i dagslys, og det mister ens funksjon. Et kikkertsikte i den størrelsen vil være lite gunstig til skumringsjakt. Rødpunkt retikkel som Varipoint, er ment for dagsbelysning av retikkel. Derfor, gå for en Varipoint :)

 

Forresten fint heftig med Varipoint 1,1-4x24 eller 1,5-6x42 med retikkel 0! (Så lenge du ikke går tom for batteri) -.-

 

En Victory Varipoint i 42 går helt fint til skumringsjakt. Bedre med en tysk 42 en en jalla 56.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...