Jump to content

.308 hulspiss kule


Jay_stead

Recommended Posts

Hei

 

Er det noen som vet om det eksiterer ferdigladet .308 hulspiss. eller noe lignende.

Jeg skal bruke det til å jakte rev, og synes det at blykulene en får er altfor tunge. kulebanen er ihvertfall altfor ujevn.

kunne tenkt meg en lettere kule. er det noen som kan hjelpe meg?

 

Jostein

Link to comment
Share on other sites

FMJ med HUllspiss?

Det er ikke noe i veien for å jakta småvilt med ammo som ikke ekspanderer, det er bare storvildt som MÅ ha ekspanderende ammo.

Det er mulig å få diverse ammo ned i 150grs i alle fall, men jeg vet ikke hvor lett du vil ha dem?

lokale pursern min har i alle fall to typer 308win med 150grs blyspiss/hp

Link to comment
Share on other sites

Jeg har prøvd jaktmatch til norma, men de stoppa ikke så mye rev. fant den ihvertfall ikke igjen. :(

kompis av meg skøyt en rev med diamond line til en 6.5 rifle. og den var veldig effektiv. kunne tenkt meg noe av det samme.

kunne tenkt meg å prøve HP kule. har kikka litt på nettet, og ser at sako leverer noe jeg leiter etter. lurer på om noen av dere har prøvd det Kansje?

 

 

Jeg bor i Siljan. rett nord for skien

Link to comment
Share on other sites

Er du medlem i det lokale skytterlaget? Hvis så, så oppsøker du de og spør etter diamond line eller golden target i 308. som sagt så er det 168 grains. Eller spør etter lapua scenar kommer an på hva skytterlaget satser på. Lader du selv så er det meste av sierra kulene hulspiss. eller lapua spissene

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...