Jump to content

Presisjonen på heldempede Ruger 10/22 fra Alm


SSG-67

Recommended Posts

Alm selger vel med presisjonsgaranti, så det trenger du nok ikke bekymre deg så mye for :wink:

 

På BRNO(CZ 452) garanterer vi samlinger på under 1cm med standard ammunisjon på 50 m. hold. Etter det vi kjenner til er dette den beste presisjonsgarantien som finnes

 

Har du vært på internett siden til Alm's ??

Link to comment
Share on other sites

Nå gjelder vel strengt tatt presisjonsgarantien på CZ/BRNO, og ikke 10/22. Ruger 10/22 har som kjent skikkelig slakke toleranser og slarkete kammer på originalpipene -- som Alms så vidt jeg vet bruker som utgangspunkt for sine heldempede.

Link to comment
Share on other sites

Presisjonen er vel litt individuell, fra rifle til rifle. Og valg av ammo betyr også mye. Det som er sikkert er at å heldempe løpet, ikke forringer presisjonen. Heller tvert i mot. For å ta min heldempede 10/22 , så setter den glatt 3 skudd i ett kronestykke på 50 meter. Med CCI standard.Og med en avtrekkerjobb hos Alm.

Og det er jeg fornøyd med. Med det tunge target løpet, som jeg brukte en periode , kunne til tider hullene samles i pene trekløver.

Men jeg synes ikke den ekstra gode presisjonen , gjør det verdt å ha den ekstra vekta og det lange løpet (med lyddemper) . Så targetløpet samler støv i skapet.

Dette er mine subjektive erfaringer.

Link to comment
Share on other sites

Har også sett heldempet 10/22 med slike samlinger, stoler fullt ut på de hos Alm. Venter en 10/22 som skal gjenges og påmonteres alms standarddemper, dette tar de 1350 kr for(600 for gjenging, 750 for demper). Vet noen prisen på justering av avtrekk kontra bytte av deler inni? Midway selger flere slike pakker.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...