Jump to content

Radio for nyheter i fjellet uten normal radiodekning?


sandman1

Recommended Posts

Hei.

 

Tar til fjells snart, problemet er at enkelte er politisk engasjert, og dermed også litt ute etter nyheter i løpet av mandag/ tirsdag, tipper jeg... Så, i disse dager der alle veit at DAB er ræva mtp rekkevidde, stereosignal etc.., og at NRK har dumpet Kvitsøysenderen og alt som egentlig var argumentet mitt for fortsatt å betale den hersens lisensen.

 

Hvordan løses dette?

 

Har tidligere ikke funnet noe AM/ FM/ SW i dette området (Vest Agder, Setesdalsheiene, vestsiden av Rosskreppfjorden, sånn ca).

Og nei, det er ikke bredbånd, eller noe videre mobildekning i dette området heller...

 

Forslag mottas med takk.

Link to comment
Share on other sites

Hilleknuten sender P1 med 20W på 90,1 Mc, det blir vel det næraste. Norkring har eit sendarkart her: http://app.fleximap.com/Norkring/live/SenderMap.aspx Lang og høgt plassert antenna hjelper betre enn noko anna. Viss forholda er gode, og du har lang nok antenna, kan du prøva Finnmarkssendaren på 153 KHz, eller Svalbardsendaren på 1485 KHz. Eg har aldri fått dei inn, men så har eg ikkje prøvd med særleg lang antenna heller. Nokon som har prøvd desse?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...