Jump to content

Tanfoglio Stock II brukere.. Hva synes dere?


IBICO

Recommended Posts

Har en Stock II liggende på vent til søknaden er klar. Tidligere hadde jeg en Goldt match, men driver litt innen praktisk, så ville ha en som gikk under production.

 

Er det noen ting jeg bør skaffe meg? Kan jeg f.eks ha fibersikte foran på production? (husker ikke i farta om det var lov)

 

Har den justerbar vandring på avtrekkeren som goldt match har? Er det noen typer ammo noen har gode erfaringer med? Jeg har selv en 154Grain kule med 4grain N340 og 29 nedpress liggende som jeg er spent på om vil gå fint i Stock II. Kjekt om noen vet max COL på Stock II sånn at kula ligger mest mulig ann mot riflingen i løpet..

 

Regner med søknaden tar litt tid siden jakta starter, så tenkte jeg kunne finne ut mest mulig om den imens, samt se på hva jeg skal støpe av kuler til den. Kanskje shoppe noen tilbehør mens jeg venter. 8)

Link to comment
Share on other sites

Har en stock2 selv og kan ikke bli mer fornøyd, det er flere som setter inn en litt lettere hane fjær men da kan man få problemer med å få slått av alt annet en federal tenhetter. Har selv satt på et fibersikte fra Henning Wallgren det funker fint inne men kan bli for lyst ute men det er vel en smakssak. Annbefales å sette på gummipadder på magasinene dine da det blir enklere å få de inn samt da sparer man de hvis man dropper de på betong gulv, Henning har også aluminium skjefteplater som er PD lovlige.

Link to comment
Share on other sites

Ladninger glemte jeg.

Bruker 147 grn frontier med 3,3 grn N320 med 28,7 settelengde da har jeg en faktor på ca 131. Med 124 grn kule har jeg 4,2 grn N320 på 28,7 mm ca 134 faktor

Det kan nok hende du må sette kula litt lenger ned en du setter den

 

 

Kai

Link to comment
Share on other sites

Jeg har også en Stock 2 som jeg er kjempefornøyd med.

Bruker bare det sorte orginalsiktene og har foreløpig ikke planer om å bytte til fiber.

Jeg satt inn lettere hanefjær og har ikke hatt noen problemer enda. Husker ikke helt merket hetter jeg brukte til hjemmeladningene. Kan ha vært federal (bruker Fed small rifle i Open pangen), men har også skutt Magtech og Fiocchi fabrikk uten noen klikk.

Tanfoglio har bare to hanefjærer til den. Den vanlige og en lettere. Wolf har mange flere og de letteste der kan nok lage problemer. men de er heller ikke lovlig i Production hvis man er opptatt av å følge reglene.

 

Som Kai, har jeg også satt på gummipads på ett par magasiner.

Link to comment
Share on other sites

Ladninger glemte jeg.

Bruker 147 grn frontier med 3,3 grn N320 med 28,7 settelengde da har jeg en faktor på ca 131. Med 124 grn kule har jeg 4,2 grn N320 på 28,7 mm ca 134 faktor

Det kan nok hende du må sette kula litt lenger ned en du setter den

 

 

Kai

 

 

Husker du hvordan N320 er i forhold til N340?.. Mener N320 har litt mere futt?

Link to comment
Share on other sites

320 er raskere krutt enn 340, men rekylen blir mindre også, har testet litt 310 også på 124 grn kula ( 3,8 grn, rekyl glimret med sitt fravær) men man ser helt klart trykktegn så jeg annbefaler 320. ruker man en tyngre kule så blir annslagsenergien lavere som igjen vil si mindre rekyl i hvertfall med 320 krutt. det er jo et par gode skyttere i USA som skyter med 147 grn, David Sevigny og Robert Vogel

 

 

Kai

Link to comment
Share on other sites

320 er raskere krutt enn 340, men rekylen blir mindre også, har testet litt 310 også på 124 grn kula ( 3,8 grn, rekyl glimret med sitt fravær) men man ser helt klart trykktegn så jeg annbefaler 320. ruker man en tyngre kule så blir annslagsenergien lavere som igjen vil si mindre rekyl i hvertfall med 320 krutt. det er jo et par gode skyttere i USA som skyter med 147 grn, David Sevigny og Robert Vogel

 

 

Kai

 

Har selv eksperimentert med 147grain kule. 3,7 N320 så er rekylen Nesten borte i Plastpistoler. glock/PX4/M&P

 

prøvd samme ladningen i full size "metall" pistoler og da var det ingen forskjell fra 124 grain med samme faktor.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...