Jump to content

Smith & Wesson Model 22A Pistol


Marlo

Recommended Posts

http://www.wingevapen.no/index.php?do=product&id=462

 

Er dette et greit våpen for en nybegynner?

Skal søke om våpenlisens på mitt første våpen neste uke, og har enda ikke klart å bestemme meg for hva slags våpen jeg vil ha.

I tillegg er lommeboka ganske vrang, så under 3000kr er jo ganske lokkende.

 

Jeg har ikke mye greie på våpen, og trenger et helt enkelt våpen til vanlig trening på klubben i tillegg til at jeg kanskje vil melde meg på noen konkurranser etterhvert.

Vil jo sikkert gå til anskaffelse av flere våpen senere når jeg har mer erfaring, et som kanskje egner seg godt til konkurranser dersom det er noe jeg vil drive med og et våpen av tyngre kaliber for omvekslingens skyld.

 

Dersom dette våpenet ikke er noe særlig, hvilket våpen kan dere da anbefale av 22.kal pistoler?

Link to comment
Share on other sites

Jeg snusa på S&W 22a jeg også da jeg skulle ha min første. Du bør prøve før kjøp! Eller i det minste kjenne på den i butikk og teste avtrekk med klikkpatron . Jeg tafset på den hos winge og testa 2-3 avtrrekk. Det var nok , i mitt tilfelle, til å ligge langt unna. Jeg har vært borti bedre avtrekk på billige softguns. Men jeg har en kammerat som har en 22a , han er veldig fornøyd og skyter greit med den. Så vi er forskjellig. Jeg gikk heller for en brukt S&W m41 og angrer ikke på det.

img1217k.jpg3-4000kr for en i bra stand.

Fins sikkert mye annet bra brukt å få tak i til 3000 også. Er garantert noen her med mer peil enn meg som kan komme med gode forslag :)

Link to comment
Share on other sites

Takk for svar så langt.

Skal til butikken deres så jeg får tatt litt på den för jeg bestemmer meg.

Har tenkt på det å kjöpe brukt også, men er rett og slett litt redd for å få noe som er dårlig med tanke på at jeg ikke kan så mye om våpen selv og ikke vet hva jeg skal se etter. Vil ha et enkelt våpen som jeg kan trene med et par kvelder i uka og som ikke gir meg noen problemer av noe slag.

Link to comment
Share on other sites

Jeg ville kjøpt brukt om mulig. Det er sikkert noen av de andre medlemmene i klubben som gjerne hjelper det med å finne et godt våpen. Det er en mengde med brukte konkurransevåpen, som vil gjøre deg til en bedre skytter fortere og som du kan selge til samme pris når du ønsker noe nytt. Min erfaring er at de som kjøper et billigvåpen fort går lei av skyttingen for det skal så mye mer trening for å bli god. 22 pistoler er stort sett uslitelig, vet om de som det er skutt flere hundre tusen skudd med.

Link to comment
Share on other sites

Når jeg startet med pistolskyting for snart ett år siden skulle jeg ikke ha en rørtang. Klubben hadde Rugere og Buckmark og dem var vel greie nok til mitt formål. Ett klubbmeldem dukket opp med en 22A som jeg fikk prøve og avskrev den med en gang. Avtrekket var bedre på de to andre typene jeg hadde prøvd.

 

Smaken er som baken, men heller en brukt Ruger eller Buckmark enn en ny 22A.

 

Men hør gjerne på de andre her og kjøp den noe bedre brukt matchvåpen. Dem er enklere og skyte bra med. Sånn er det bare :wink:

Link to comment
Share on other sites

Tar til meg alt dere sier her.

Jeg heller litt mot å vente litt med å kjöpe våpen og se om jeg finner en s&w m41 brukt (eller et annet våpen) og heller fortsetter å leie frem til da.

 

Lett å bli veldig gira når man endelig kan kjöpe eget våpen, og vil helst ikke ende opp med noe jeg bare er halvfornöyd med.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...