Jump to content

Remington 7400 halvauto ladeproblem.


stich_it

Recommended Posts

Jeg ser ut til å få tildelt en Remington 7400 30-06 halv autorifle i nærmeste fremtid, hvis ikke politiet gjør seg vanskelige da...

 

Det eier sier nå er at den kaster hylser greit ved brukt av jaktammo over 10 gram, vanligvis. dette begrenser jo utvalget av greie kuler å bruke samt øker prisen endel på skytetreningen hvis jeg ønsker at rifla skal kaste av seg selv.

 

Nysgjerrig og løsningsorientert som jeg er,har jeg nå googlet meg blå og funnet dette:

Remington 7400- 750 Autoloader Jamming Fix!!!

 

noen som har prøvd dette og vet om det kan være løsningen?

 

jeg har søkt på forumet her men ikke sett noen andre som har kommet med løsning på problemet...

Link to comment
Share on other sites

Mi erfaring med Remington 742/740/7400 er at gassuttaket er for nær kammeret, slik at kammertrykket er for høgt når slyttstykket åpner. Resultatet er at hylsa ennå kleber for hardt til kammerveggene, slik at utdrageren river av en del av kraven på hylsa. Resultat: Hylsa sitter igjen i kammeret.

En løsning kunne antagelig vært å strupt inn på mengden gass som kom ut, slik at stempelet ble forsinka en del. Problemet hadde vært mindre med gassuttaket nærmere munningen, ala Garand.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har en Rem 7400. Har aldri opplevd det problemet med min.

 

Årsaken er det vanskelig å si noe om, men jeg lader all ammo selv, og går aldri for maks hastighet. det kan jo gjøre at hylsene ikke kleber like hardt i kammerveggene... Kan jo være noe med fjæra og, som beskrevet i linken.

 

Vil ellers nevne at min lader om helt fint med 150 grains kuler, og moderat hastighet :-)

 

Avtrekket på disse har ofte en del kryp. Min ble helt nydelig at jeg filte bort krypet på sear og polerte flatene på sear og hane med Arkansas-bryne.

 

- Roger

Link to comment
Share on other sites

Hvordan greide du å file bort krypet? Nå har jeg absolutt ikke greie på dette, men har prøvd å se på både hane og sear, og det ser litt ut som to kroker som henger i hverandre før de blir dratt fra hverandre når man trykker inn avtrekkeren. Hva er det man filer bort her egentlig?

Link to comment
Share on other sites

Man filer litt slik at inngrepet mellom de to blir kortere.

 

EDIT:

trigger_parts_1022_small.jpg?psid=1

Om du ser den røde streken som jeg tegnet inn i en fart så ser du at om du hadde kappet her hadde du fått mindre kryp. Jeg overdrev veldig på bildet, man skal være veldig forsiktig med slike ting. -Tar man for mye kan våpenet gå av veldig lett, eller i verste fall med en gang du tar ladegrep..

Link to comment
Share on other sites

7400 har hatt et frynsete rykte mhp. funksjonsfeil, men i 750 skal disse problemene være utbedret, ivhertfall i følge Remington. Det skal være noe med å skrå gassportene for å hindre mantelavskraping og flytting av portene nærmere kammeret, såvidt jeg husker. Er det noe som har erfaring med 750 ? Er det det "same shit, new number" ?

Link to comment
Share on other sites

@Glenn_G: er det et avtrekk på rem7400?

 

Mitt ser ikke slik ut i hvertfall?!

 

Poenget blir uansett det samme, en filer av på utsiden av der de to flatene på hammer og sear griper inn i hverandre, slik at de stikker kortere inn i hverandre, MEN ikke så mye at den skyter to eller flere skudd av gangen, og så polerer en flatene etterpå så de blir jevne og fine.

 

Skal se om jeg kan få tatt et bilde av min avtrekker og sende deg. Hva er mailadressen din?

Jeg vet ikke hvordan jeg legger det ut her, se :-(

 

- Roger

Link to comment
Share on other sites

Det er ikke avtrekket til en 7400 nei, fant ikke et så beskrivende bilde av den. Men prinsippet blir jo det samme uansett men skulle selvsagt opplyst om at det var et annet avtrekk. Synes det bildet viser veldig greit hvordan kryp oppstår og hvordan det fjernes så jeg valgte å bruke dette. Beklager misforståelsen :oops:

Link to comment
Share on other sites

rogsom: ja takk, jeg vil gjerne ha et bilde av avtrekkeren etter at den er filt og polert om du får det til: larsste@gmail.com

 

Men tilbake til den opprinnelige problemstillingen i tråden. I løpet av den siste måneden har jeg skutt nesten hundre skudd av merket Sellior og Bellot treningsskudd med 11,7 grams kule. Rifla vekslet ikke en eneste gang med disse skuddene. Jeg har også skutt 20 norma nossler med 11,7 grams kule, (grøss for en pris), og alle vekslet helt problemfritt. Dersom man kapper fjæra, som indikert i linken, for å få den til å veksle lettere med treningsskuddene vil vel kanskje sluttstykket slå for hardt tilbake med normaskuddene? Eller kan dette bero på at det er brukt forskjellig type krutt i disse patronene, sentbrennende eller hurtigbrennende?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...