Jump to content

Smith Wesson M&P .40


janove

Recommended Posts

Har en M&P i .40 kaliber som jeg har et litet problem med.

 

Når jeg var på banen igår fikk jeg to klikk, etter at jeg la in disse to patroner på nytt i magasinet virket di.

 

Dette er hjemme ladning med remmington tennhetter, og jeg lurer på hvis det er tid til og bytta tennstift, eller hvis det kan være at jeg har gjort ett eller annet "lurt" i lade prosessen.

 

skjøt sirka 100 skudd igår. Det har skjedd meg før men da har jeg ikke prøvd patronene på nytt som igår.

Link to comment
Share on other sites

Det kan også hende at tenhetten ikke var satt inn dypt nok.

Har vært borti dette problemet tidligere.

 

 

Kai

Takker før alle inspill, personlig kan jeg ikke se at det kan være et problem med at tennhetta ikke er satt godt nokk, siden den fyrer på anslag. Heller vell mer til at det eventuelt er et problem med tennhetta i seg sjøl. Synes bare det er litt spesielt siden jeg skjøt 200 9 mm på samme gang uten et eneste klikk.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Tviler på at det er hettene, jeg har skutt en zilion remington hetter i alle størrelser og varianter i de senere årene uten noe surr, foretrekker dem fremfor andre merker pga at de er lette å sette i en progresiv maskin.

Kansje en ide å sjekke tennstempelkanalen for fremmedlegemer, det er en klassiker når det slutter å smelle ;)

Link to comment
Share on other sites

Må si meg enig med siste taler - har brukt nesten utelukkende Remington hetter til alle standard rifle og pistolladninger siden jeg begynte å lade selv for over 20 år siden - har aldri opplevd en klikk som skyldtes tennhetta. Tilsammen blir det ganske mange titalls tusen skudd, da jeg har vært rimelig aktiv lader til både meg selv og andre i MANGE kalibre ;-)

Link to comment
Share on other sites

Jeg hadde i tankene å bruke den til standard i nfps i tillegg til rekreasjonsskyting. Og da finne en pistol i student segmentet. :)

 

Dette er vel avsporing fra trådstarters tema, men hvilke ladninger er "de vanligste" til feks praktisk i. 40SW?

 

Tenkte å bruke å eventuelt starte med følgende ladning:

 

180gr Berrys

5,4 gr N340

Federal hetter

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...