Jump to content

Skyting med hagle for mindreårige.


dagfs

Recommended Posts

Jeg vil bare verifisere at dette stemmer. Det er snakk om en gutt på 17 år, som har hagle i sin fars navn og har vært på jakt noen år. Der har flere gutter i samme situasjon planlagt en helgetur til et "øde" sted der de skal skyte leirduer. Altså så vil disse ungdommene reise med hagle/og ammo på tog og så gå inn i fjellet. UTEN voksene i følget.

 

Jeg har sagt at dette IKKE er lov og de bare kan glemme dette. Det må bli eneste konklusjon, ikke sant??

Link to comment
Share on other sites

Alderen i seg selv er ingen hindring.

Men han må ha tatt jegerprøven, og fått disp. fra 18års kravet for å ha våpen. Hvis haglen står på faren, og ikke på han selv med disp fra 18års kravet er jeg litt usikker på hvordan det er med utlånserklæring til de under 18.

Må også ha tillatelse fra grunneier for å skyte lerduer.

Link to comment
Share on other sites

Jeg hadde selv i sin tid disp fra 18 års kravet, som da igjen gjorde at jeg kunne jakte uten folk over 18 år.

meeeen har han våpenet stående på sin far er saken en helt annen.

 

tror nok ikke det er så heldig å legge avgårde med et våpen som tilhører noen andre uten utlåns erklæring.. oooog når man selv ikke har våpenkort for samme kaliber så er det også feil..

 

tror nok de må revurdere det å ta med våpen. :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...