Jump to content

Elghund søkes umiddelbart!


Sauer 150

Recommended Posts

Hei alle sammen.

 

Jeg har en god kompis som har vært uheldig å mistet en av de siste hundene sine og han sitter plutselig igjen med bare en valp.

 

Han trenger umiddelbart en voksen, men ikke gammel hund som kan brukes til avvirking av 20-30 elger i året - begynner nå 25 September.

 

Han bor svært landlig til med 1 mål inngjerdet hundegård og jeg kan love at Fido får det særdeles bra!

 

Rase er egentlig ikke alt for viktig, men jeg veit han har en forkjærlighet for gråhund :-)

 

Har du en du ikke får brukt nok, har ekstriørmessig mangler e.l eller rett og slett trenger å få jakttrent championen din er det bare å ta kontakt. Jeg kan love at denne hunden får det det helt supert!

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Ulf - tusen takk for opplysningene . Skal bringe det videre :-)

 

Truls - tullete og unødvendig. Kompisen er en av de som er blitt ufør etter mange og lange timer under overflaten i Nord sjøen og er blant de som har lagt grunnlaget for rikdommen i Norge. Siden det ikke er alt for mye midler tilgjengelig håpet jeg at det var mulig å finne en omplasseringshund, en som ikke brukes eller en oppdretter ikke har fått til. Jeg er ganske trygg på at resultatet for hunden ihvertfall ville vært meget gunstig.

 

Som du skjønner har kompisen godt med tid og er en fremdragende hundekar, i tillegg til å ha tilgang på masse jakt skulle jo det være ganske så vinn-vinn for begge parter om det var noen som hadde en elghund som bare tråkket stier i hundegården.

Link to comment
Share on other sites

Truls - tullete og unødvendig. Kompisen er en av de som er blitt ufør etter mange og lange timer under overflaten i Nord sjøen og er blant de som har lagt grunnlaget for rikdommen i Norge.

 

Hvis du ser innlegget mitt, ligger det et grønt tryne der med flir i. Det betyr at innlegget ikke nødvendigvis er alvorlig ment. Men når det er sagt - det har vel ikke noe med saken å gjøre om fyren er nordsjødykker, heller.

Link to comment
Share on other sites

Hei alle sammen.

Han trenger umiddelbart en voksen, men ikke gammel hund som kan brukes til avvirking av 20-30 elger i året - begynner nå 25 September.

 

Hvor i landet holder han til? Jeg kjenner til en gråhund som kanskje kan være aktuell, som har vært brukt som løshund og som det er felt dyr for, men jeg vet ikke om det er på hans trakter.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...