Jump to content

hjelp for og komme igang med hjemmelading


Blackfire

Recommended Posts

Det settet skulle gjøre susen, men noen -meg selv inkludert- har ikke mye til overs for vekten som følger med. Den går an å bruke, men jeg byttet ut min med en Lyman balansevekt som jeg fortsatt sverger til etter 15 års bruk. I tillegg til ladesettet og Ladeboka kan det være greit å bestille en smørepute, en "stuck case remover", elektronisk skyvelær og et par gode vernebriller (kjekt å kunne se stumpene når fingrene er borte :mrgreen: ).

 

Pluss alle de andre småtingene man plutselig oppdager at man trenger :wink: .

Link to comment
Share on other sites

Ladeboken ja! ble tippset om å lese den perm til perm og så en gang til før j i det heletatt vurderte å dra i pressa. lest den perm til perm å det angrer jeg ikke på!! har den liggende sidenav meg på ladeplassen å den blir jevnlig åpnet for og friske opp og kontrollere. Boka er en veldig billig forsikring og ett møst for alle som skal starte med lading!

 

Mvh

Aannerud

Link to comment
Share on other sites

I utgangspunktet er alt med i dette settet..

Tennhetteisetter er med, ja...

 

Men anbefaler deg å kjøpe smørepute, hylsebrett og børste for å smøre innvendig også må du ha styrepilot for å trimme hylsene for det kalibre du skal lade til... Og selvfølgelig diesett da..

 

Da tror jeg du skulle ha alt det nødvendige..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...