Jump to content

Fjuskende sikring Zastava M70,hjelp!?


Limitededition37

Recommended Posts

God kveld.Dreiv og tørtrente og klådde litt på rifla igår :) og oppdaga at med sikringa på gikk det fortsatt ann og trekke av(skummelt!!).

Så skulle hatt litt hjelp,hva kan være galt og kan jeg fikse det selv eller bør rifla inn til børsis?Har tatt rifla fra hverandre men kunne ikke se noe åpenbare feil.

Har ikke lyst og prøve meg fram helt uten videre med og skru på avtrekk/sikring.Ja foresten når jeg trekkte av med sikringa på var bolten fortsatt låst,og sikringa måtte nærmest brytest oppigjen..På forhånd takk for all hjelp!! :)

Link to comment
Share on other sites

Zastava er det det eneste våpene jeg vet om som har justerbar sikring. Den har en skrue i forkant av avtrekket som justerer sikringsfunksjonen.

 

Som regel er årsaken til sikringssvikt på zastava at avtrekket er justert til mindre inngrep for å få et bedre avtrekk.

 

Bra avtrekk og fungerende sikring er ikke forenlig på disse våpnene.

 

Bytt snarest til timney avtrekk vil mitt råd være dersom du gå for et annet alternativ utover det beste,-å skrote dritten.

Link to comment
Share on other sites

Enig. Har fikkla litt på noen slike (Ja, jeg har en selv også... :oops: ) og funnet ut at sikringa ikke er pålitelig når avtrekket blir justert slik jeg liker det. Og, hvis sikringa skal fungere tilfredstillende blir avtrekket like langt unnarennet på en hoppbakke (på sommertid, for det er rufsete også...).

Så, som siste taler sa, det beste er å bytte avtrekk hvis du "må" gå med patron i kammeret og sluttstykket i låst posisjon...

Link to comment
Share on other sites

Takk for gode svar :) Snakka med børsemaker idag og rifla ska inn på innspeksjon i neste uke.Har lurt på og bytte til Timney avtrekk i samme slengen,men usikker på hvilket,for det orginale er ikke mye og skryte av nei!!

Velg ett avtrekk med stål hus, og ikke en light versjon.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...