Jump to content

ikke flere klikk opp


1983

Recommended Posts

Hva slags kikkert, hvilket gæver? Hvilke baser/ringer osv

Har du sjekket alle andre muligheter, litt rart at det ikke skal være noen klikk igjen. Ikke bli fornærmet nå, men har du montert kikkerten rett, slik at ikke side blir høyde? Feks?

 

STIG:)

Link to comment
Share on other sites

Nei du må ikke selge Swaro'n pga. dette enkle problemet . Det er en høyde der som er feil så gjør som jeg skrev i forrige innlegg. Kneppene på disse er ut fra 0-stilling 55 knepp i begge retninger . Leopold har mye større just.område . Er du sikker på at baser er riktig er det nok pipa som er årsak men ingen grunn til og skifte den heller men tilpasse baser.

Link to comment
Share on other sites

Du som plages med Howa'en: På en kollegas Howa var det høydeforskjell mellom fremre og bakre låsekassebro som kunne for det problemet. Alt løste seg ved å montere shims under ene basen.

 

Det samme var det på en Winchester M70 jeg har. Løste seg med shims under basen.

Link to comment
Share on other sites

Jeg hadde eksakt samme problem med Sauer 202, Leupold QR montasjer og Zeiss kikkert. Hadde først en Leupold kikkert uten problemer men da jeg monterte Zeiss hadde jeg bare 2 klikk å gå på oppover. På Sauer er fremre og bakre base like høye og tenkte selvfølgelig at det var forskjell på basene - bytte rundt, men samme problem. Prøvde alle mulige triks men måtte tilslutt bite i graset og oppsøke børsemaker. Han bente antagelig litt i pipa til treffpunktet ble som det skulle, glemt å spørre hva han hadde gjort... men kunne ikke se at noe var gjort med basene. Så anskffet jeg en Sauer 202 Jaktmatch til jaktfelt og jammen fikk jeg samme problem med Zeiss - da byttet jeg til EAW montasjer på begge børsene siden jeg har flere piper som jeg ønsker skal gå om hverandre og ikke være spesielt tilpasset et av våpnene. Nå har jeg nok av klikk i begge retninger for alle pipene - og de samskyter rimelig bra også.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...