Jump to content

Hurtig revolver / Militær - NM fra 2012 ?


Bromark

Ønsker vi NM i hurtig revolver / Militær ?  

82 members have voted

  1. 1. Ønsker vi NM i hurtig revolver / Militær ?

    • Ja, absolutt
      66
    • Nei, det er det ikke noe behov for
      16


Recommended Posts

Nå har vi hatt disse nye øvelsene en periode og det er pr i dag 218 skyttere som har skutt ett eller flere stevner i hurtig militær og 236 i hurtig revolver. Sammenligner vi feks med andre øvelser på bane er det pr i dag fordelt slik:

 

Fripistol: 88

Luft 60: 253

Silhuett: 146

Standard: 601

VM Fin: 661

VM Grov:276

Hurtig Fin: 937

Hurtig Grov: 299

 

Det er uten tvil hurtig fin, VM fin og standard som trekker flest skyttere, men dette kommer nok av at det er større tilbud og at mange ikke har 9mm eller en revolver som nybegynnere.

 

Men jeg tror og føler at tiden er inne for å arrangere ett NM i hurtig revolver og militær, ja kanskje ett hurtig NM hadde vært på sin plass :-)

 

Når det kommer til arrangører tror jeg ikke det vil være noe problem, og jeg vil kunne tørre å påstå at det finnes arrangører som er villig til å ta feks de 3 første årene bare for å vise at dette er populært og lar seg gjøre.

 

Hva føler skytterne der ute ??

 

K.

Link to comment
Share on other sites

Vi i Asker har arrangert flere Hurtig-stevner, og kan gjerne se på muligheten for å lage NM på vinteren. Vi kan kjøre minimum 140 starter på en helg, og det tror jeg holder til militær og revolver.

Sånn skal det låte! :D Supert initsiativ, bestiller herved hotell....

Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...

Kanskje den beste øvelsen som finnes, artig, lett å arrangere, krever prsisjon og fart. Ser gjærne at det blir NM, og mange klubber som har lyst å arrangere slike stevner. Vi i OSL skal forsøke oss på noen i neste sesong, ellers kan jeg anbefale Oscarsborg Drøbak sitt stevne. De er kjempeflinke til å arrangere dette.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...