Jump to content

Spypoint revevarsler


Animalhunter

Recommended Posts

  • 4 months later...
  • 1 month later...
  • 1 month later...

Tar opp denne tråden.

 

Jeg fikk min spypoint i går. Laddet opp bateriene og fikk satt de inn i dag. Satt swith-bryterne og velte kanal og sensor. Slår på å det kommer ett blått lys på sensor så slukker det. Slår på motakeren å den vibrerer og blinker. Men jeg klarer ikke å få den til å funke på bevegelse. Har justert distanseknappen i mittstilling. Noen som har noe erfaringer?

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...
Jeg bruker driveway hjemme, men på åtet jeg har spypointen på er jervåta på fjellet, altså det kan ikke være lyd i varsleren. ( øreplugger kan funke ). Men vibrerig var helt toppers :)

 

Skal også bruke min på jerveåten. Men hvordan er det å gå fram til åten og slå på varsleren før man setter seg i bua. Tenker på lukt.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

innlegget du skrev om spypoint revevarsler:

"Jeg fikk min spypoint i går. Laddet opp bateriene og fikk satt de inn i dag. Satt swith-bryterne og velte kanal og sensor. Slår på å det kommer ett blått lys på sensor så slukker det. Slår på motakeren å den vibrerer og blinker. Men jeg klarer ikke å få den til å funke på bevegelse. Har justert distanseknappen i mittstilling. Noen som har noe erfaringer?"

 

For jeg opplevde akkuratt det samme når jeg mottok min spypoint revevarsler i går. lurte på hva du gjorde for å få mottaker og varsler til å fungere i lag?

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hei

Fattern sliter med få sin spypoint varsler til å fungere. Den oppførte som om den skulle fungere når jeg var der sist ordna med friske batterier konfigurerte etter bruksanvisning. Satte den ut igjen. Litt over en uke siden nå,fikk melding idag reven har vært frampå men ingen varsel. Det jeg lurer på er om åtelyset på noe vis kan forstyrre,åte ligger ca.4m unna varsler. Men varsler peker mot lyset som er ca.50m unna? :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Da er nokk det som er problemet. Er ikke så bra holdbarhet på utedelen. Bedre på innedelen. Jeg tar min ned hver gang jeg fær fra åta og setter den opp igjenn med nyladdede bateri neste gang. Vis man er ute etter levetid på bateri så er det vell mikkelvarsel med ekstern bateri som gjeller. Vet flere av mine jakt-kolegaer som bruker det

Link to comment
Share on other sites

Da er nokk det som er problemet. Er ikke så bra holdbarhet på utedelen. Bedre på innedelen. Jeg tar min ned hver gang jeg fær fra åta og setter den opp igjenn med nyladdede bateri neste gang. Vis man er ute etter levetid på bateri så er det vell mikkelvarsel med ekstern bateri som gjeller. Vet flere av mine jakt-kolegaer som bruker det

 

 

Da er nok mikkel revevarsler et bedre alternativ. Der holder litiumbatterier to hele sessonger..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...