Jump to content

Reparere kolbe?


torese

Recommended Posts

Hei,

 

Etter et ublidt møte med postvesenet har kolben fått seg et brudd.

 

Noen som har erfaring med slikt. Kan den repareres? Erfaring med posten og mulig skadesak? Ble fortalt ved henting at pakken hadde fått seg en karamell. Norges pakker skal være forsikret. Skrudde i allefall av kolben og sendte den inn til posten med skademelding i går kveld.

 

Mvh

Tore

 

Ps! Har bilde men greier ikke å legge dette inn på forumet.

Link to comment
Share on other sites

Hei igjen,

En liten oppdatering: Jakta nærmer seg og jeg står fortsatt uten hagle. Den brukne kolben er hos postvesenet og jeg får ikke mulighet til lime før jeg får den tilbake. Har ringt forhandler og importør med spørsmål om pris på en ny kolbe. Har ikke fått svar enda men det kunne være greit å vite hva en ny koster. Hagle ble kjøpt brukt og ble originalt levert fra jaktdepoet. Importøren mener den er paralellimportert og derfor vanskelig å spore. Fant en kolbe til hagla på en amerikansk nettauksjon men gudene må vite om den passer til hagla mi. Finner ikke produksjonsår, ei heller info om hva som passer. Hagla er forøvrig en winchester supreme sporting. Den er gitt ut i flere versjoner og jeg skulle likt å vite når min er lagd.

 

Noen der ute som har erfaring med denne type problemstilling?

 

Mvh

Tore

Link to comment
Share on other sites

Hei igjen,

Importør har egentlig vært svært grei i telefon. Men grunnet ferie både her og i belgia var det ikke like lett å få tak i folk som vet. De lovte å komme tilbake med opplysninger. Når det gjelder forhandleren har de vært opptatt med LS. Det er mulig jeg er litt for utålmodig nå når jakta nærmer seg med stormskritt.

 

Skulle gjerne hatt en søkebase hvor man satte in serienummer og fikk alle data ut. Men slikt finnes vel ikke. Mange kolber og mange modeller på delelista på nettet. Ikke lett for en amatør. Hovedspørsmålet er om den amerikanske versjonen supreme select er samme som supreme i europa. Etter supreme kom select i europa. I og med at den amerikanse har begge navn i delelista har jeg ingen aning om hvilke av kolbene på delelista som passer.

 

Mvh

Tore

Link to comment
Share on other sites

Hei igjen,

En liten oppdatering: Jakta nærmer seg og jeg står fortsatt uten hagle. Den brukne kolben er hos postvesenet og jeg får ikke mulighet til lime før jeg får den tilbake. Har ringt forhandler og importør med spørsmål om pris på en ny kolbe. Har ikke fått svar enda men det kunne være greit å vite hva en ny koster. Hagle ble kjøpt brukt og ble originalt levert fra jaktdepoet. Importøren mener den er paralellimportert og derfor vanskelig å spore. Fant en kolbe til hagla på en amerikansk nettauksjon men gudene må vite om den passer til hagla mi. Finner ikke produksjonsår, ei heller info om hva som passer. Hagla er forøvrig en winchester supreme sporting. Den er gitt ut i flere versjoner og jeg skulle likt å vite når min er lagd.

 

Noen der ute som har erfaring med denne type problemstilling?

 

Mvh

Tore

hvordan er status med børsa di da? har jaktdepotet eller nordskog gitt deg pris og leveringstid på ny stokk nå?

Link to comment
Share on other sites

Hei igjen,

Status uforandret desverre! Ingen pris og ingen leveringstid. Posten har heller ikke behandlet skademeldingen. Her må jeg bare smøre meg med tålmodighet. Tålmodighet har jeg desverre lite av. Fant en kolbe på amerikansk auksjonsside som skal passe til en supreme. Vant auksjonen og kolben er nå godt plantet på tollkontoret i oslo. Håper den slipper ut før jakta.

 

Tore

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hei igjen,

En liten oppdatering. Hverken importør eller butikk har kunne gi meg en pris på ny kolbe. Jeg synes at dette skulle være mulig å få til på en mnd. Fikk tilslag på en ny kolbe+fortre på auctionarms. Etter 2 uker på tollkontoret kom den meg i hende sist uke. Med litt hjelp av en kniv passet kolben utmerket. Var ganske spent og absolutt ikke sikker da jeg bestilte. Kolben er typisk amerikansk dvs rett. Treverket er oppgradert og svært fint. Hagla ligger godt og passer meg bra. Første tur på banen ga 17 treff. Nå er det lenge siden jeg har skutt noe særlig. Jeg vet at jeg tidligere har begynt med ganske mange færre treff på årets første runde. Med litt trening tror jeg dette skal gå bra.

Mvh

Tore

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...