torese Posted July 30, 2011 Posted July 30, 2011 Hei, Etter et ublidt møte med postvesenet har kolben fått seg et brudd. Noen som har erfaring med slikt. Kan den repareres? Erfaring med posten og mulig skadesak? Ble fortalt ved henting at pakken hadde fått seg en karamell. Norges pakker skal være forsikret. Skrudde i allefall av kolben og sendte den inn til posten med skademelding i går kveld. Mvh Tore Ps! Har bilde men greier ikke å legge dette inn på forumet.
sako_35 Posted July 30, 2011 Posted July 30, 2011 Hei, raudnakke har en tråd om slikt, skal se om jeg finner den for deg, står forklart fra a-å i den tråden. Edit: viewtopic.php?f=49&t=19203&start=240 Der er tråden, se fra side 3 og utover, der kommer det frem. Sako_35
Raudnakke Posted July 30, 2011 Posted July 30, 2011 Helt riktig at jeg har dokumentert prosessen, men det er her: http://www.kammeret.no/forum/viewtopic.php?p=258145#p258145
torese Posted July 30, 2011 Author Posted July 30, 2011 Hei, Takk for svar! Denne epoxyen t88? Får man kjøpt denne i norge eller finnes det alternativer? Mvh Tore
Raudnakke Posted July 30, 2011 Posted July 30, 2011 Chemtech er i dag historie, men Systems Three har overtatt rettighetene og produserer T88 .. Mener å huske at det kan kjøpes fra Sverige... Sjekk med Arigo Flygmateriel i Stockholm..
torese Posted August 5, 2011 Author Posted August 5, 2011 Hei igjen, En liten oppdatering: Jakta nærmer seg og jeg står fortsatt uten hagle. Den brukne kolben er hos postvesenet og jeg får ikke mulighet til lime før jeg får den tilbake. Har ringt forhandler og importør med spørsmål om pris på en ny kolbe. Har ikke fått svar enda men det kunne være greit å vite hva en ny koster. Hagle ble kjøpt brukt og ble originalt levert fra jaktdepoet. Importøren mener den er paralellimportert og derfor vanskelig å spore. Fant en kolbe til hagla på en amerikansk nettauksjon men gudene må vite om den passer til hagla mi. Finner ikke produksjonsår, ei heller info om hva som passer. Hagla er forøvrig en winchester supreme sporting. Den er gitt ut i flere versjoner og jeg skulle likt å vite når min er lagd. Noen der ute som har erfaring med denne type problemstilling? Mvh Tore
torese Posted August 5, 2011 Author Posted August 5, 2011 En winchester supreme sporting o/u kaliber 12. Tore
stardust Posted August 6, 2011 Posted August 6, 2011 så winchester har en importør og forhandlere i norge som ikke kan gjøre rede for pris og lev tid på noe så enkelt som en stokk!!.... det er rett og slett for slapt syns jeg.
torese Posted August 6, 2011 Author Posted August 6, 2011 Hei igjen, Importør har egentlig vært svært grei i telefon. Men grunnet ferie både her og i belgia var det ikke like lett å få tak i folk som vet. De lovte å komme tilbake med opplysninger. Når det gjelder forhandleren har de vært opptatt med LS. Det er mulig jeg er litt for utålmodig nå når jakta nærmer seg med stormskritt. Skulle gjerne hatt en søkebase hvor man satte in serienummer og fikk alle data ut. Men slikt finnes vel ikke. Mange kolber og mange modeller på delelista på nettet. Ikke lett for en amatør. Hovedspørsmålet er om den amerikanske versjonen supreme select er samme som supreme i europa. Etter supreme kom select i europa. I og med at den amerikanse har begge navn i delelista har jeg ingen aning om hvilke av kolbene på delelista som passer. Mvh Tore
stardust Posted August 7, 2011 Posted August 7, 2011 det hørtes jo mere normalt ut ja. ville forbauset meg hvis slike deler skulle være kompliserte å få pris og leveringstid på. håper det ordner seg før jakta....
stardust Posted August 11, 2011 Posted August 11, 2011 Hei igjen,En liten oppdatering: Jakta nærmer seg og jeg står fortsatt uten hagle. Den brukne kolben er hos postvesenet og jeg får ikke mulighet til lime før jeg får den tilbake. Har ringt forhandler og importør med spørsmål om pris på en ny kolbe. Har ikke fått svar enda men det kunne være greit å vite hva en ny koster. Hagle ble kjøpt brukt og ble originalt levert fra jaktdepoet. Importøren mener den er paralellimportert og derfor vanskelig å spore. Fant en kolbe til hagla på en amerikansk nettauksjon men gudene må vite om den passer til hagla mi. Finner ikke produksjonsår, ei heller info om hva som passer. Hagla er forøvrig en winchester supreme sporting. Den er gitt ut i flere versjoner og jeg skulle likt å vite når min er lagd. Noen der ute som har erfaring med denne type problemstilling? Mvh Tore hvordan er status med børsa di da? har jaktdepotet eller nordskog gitt deg pris og leveringstid på ny stokk nå?
torese Posted August 11, 2011 Author Posted August 11, 2011 Hei igjen, Status uforandret desverre! Ingen pris og ingen leveringstid. Posten har heller ikke behandlet skademeldingen. Her må jeg bare smøre meg med tålmodighet. Tålmodighet har jeg desverre lite av. Fant en kolbe på amerikansk auksjonsside som skal passe til en supreme. Vant auksjonen og kolben er nå godt plantet på tollkontoret i oslo. Håper den slipper ut før jakta. Tore
torese Posted August 19, 2011 Author Posted August 19, 2011 Hei igjen, Lett skal det ikke være. Hverken forhandler eller importør har svart på email eller telefon den siste uken. Er det noen der ute som vet sånn ca. hva som er normalt å betale for en ny kolbe til en hagle. mvh tore
torese Posted August 30, 2011 Author Posted August 30, 2011 Hei igjen, En liten oppdatering. Hverken importør eller butikk har kunne gi meg en pris på ny kolbe. Jeg synes at dette skulle være mulig å få til på en mnd. Fikk tilslag på en ny kolbe+fortre på auctionarms. Etter 2 uker på tollkontoret kom den meg i hende sist uke. Med litt hjelp av en kniv passet kolben utmerket. Var ganske spent og absolutt ikke sikker da jeg bestilte. Kolben er typisk amerikansk dvs rett. Treverket er oppgradert og svært fint. Hagla ligger godt og passer meg bra. Første tur på banen ga 17 treff. Nå er det lenge siden jeg har skutt noe særlig. Jeg vet at jeg tidligere har begynt med ganske mange færre treff på årets første runde. Med litt trening tror jeg dette skal gå bra. Mvh Tore
Mr.Polar Posted August 31, 2011 Posted August 31, 2011 Moralen i denne tråd må være. ALDRI sende våpen i posten før jakta..samt handle Winchester av Jaktdepoet/Nordskog
stardust Posted August 31, 2011 Posted August 31, 2011 tenke seg til, må på nettauksjon i utlandet for å få deler til winchester her i norge ... får håpe at jeg aldrig trenger deler til min winchester noengang...
torese Posted September 4, 2011 Author Posted September 4, 2011 Hei igjen, Fikk endelig svar fra importøren! Kolbe kan skaffes. Prisen ca 2200 nok og leveringstid ca en mnd. Prisen skal jeg ikke klage på og leveringstiden er vel som forventet. Mvh Tore
stardust Posted September 4, 2011 Posted September 4, 2011 det hørtes jo både billig og bra ut det da!! fikk litt kalde føtter ang impotøren for winchester hvis man ikke fikk svar på noenting, fort gj å ramle i røysa og knekke kolben på grombørsa mi vettdu... og hvis jakta er rundt hjørnet i tillegg...
Recommended Posts