Polardego Posted July 28, 2011 Posted July 28, 2011 Ventilen på min gamle tok kvelden. Har sett på flere underlag på div. nettbutikker, men sliter med å velge. Det har jo kommet en del på markedet i det siste. Noen her som har erfaringer de vil dele? Må ha et nytt i hus i alle fall før rypejakta starter
Polardego Posted July 28, 2011 Author Posted July 28, 2011 Exped SynMat UL 7 M http://sportsnett.no/s/p.aspx?pid=3603&cid=543 SynMat UL gir deg uovertruffen isolasjon i et så lite og lett format. Pakket er den ikke stort større enn en en halvliters ølboks. Her har Exped laminert syntet mikrofiberen til innsidens topp og bunn, noe som hindrer at spensten i fiberen forringes og de isolerende egenskapene holder seg. Slitestyrken i yttertrekket er like bra som standardmattene, men punkteringsnivået er tatt noe ned for å oppnå den ekstremt lave vekten. Komforten er også meget god, da underlaget er hele 70mm tykt. Mål: 183 x 52 x 7 cm Vekt 460 g Pakkvolum: 24 x 9.5 cm R-rate: 3.1 ( - 4 C) Denne virker fristende.
Cpt. Chaos Posted July 28, 2011 Posted July 28, 2011 http://sportsnett.no/s/p.aspx?pid=1143&cid=543 Jeg har dette og har blitt frelst. Var skeptisk til holdbarheten, men det har ikke skuffa. Spark unna skarpe ting, nyt utsikten mens du blåser det opp (ikke selvoppblåsende). Jeg har ikke prøvd det på vinteren enda, men jeg ser folk anbefaler et vanlig celleplastunderlag i tillegg da.
krrm Posted July 28, 2011 Posted July 28, 2011 ... vinteren enda, men jeg ser folk anbefaler et vanlig celleplastunderlag i tillegg da. Jeg har sovet ved siden av en stakkar med oppblåsbart underlag med hull på bre, og selv om vedkommende samlet inn det som var av overskuddsgensre og jakker ble det ingen god natts søvn. Jeg slutter meg dermed til de som anbefaler celleplast e.l. i tillegg.
Sørlandsjeger Posted July 29, 2011 Posted July 29, 2011 Exped SynMat UL 7 M http://sportsnett.no/s/p.aspx?pid=3603&cid=543 SynMat UL gir deg uovertruffen isolasjon i et så lite og lett format. Pakket er den ikke stort større enn en en halvliters ølboks. Her har Exped laminert syntet mikrofiberen til innsidens topp og bunn, noe som hindrer at spensten i fiberen forringes og de isolerende egenskapene holder seg. Slitestyrken i yttertrekket er like bra som standardmattene, men punkteringsnivået er tatt noe ned for å oppnå den ekstremt lave vekten. Komforten er også meget god, da underlaget er hele 70mm tykt. Mål: 183 x 52 x 7 cm Vekt 460 g Pakkvolum: 24 x 9.5 cm R-rate: 3.1 ( - 4 C) Denne virker fristende. Har brukt Downmat i et år, samme greia bare med dunfyll istedet for synt. Kanonbra liggeunderlag, komfortabelt, lite og lett når det er sammenpakket. Isolerer veldig godt kulde fra bakken. Anbefales på det sterkeste!
Polardego Posted July 29, 2011 Author Posted July 29, 2011 Tror jeg går for det da. På vinteren har jeg andre alternativ Takk for innspill!
Choomnia Posted August 31, 2011 Posted August 31, 2011 (edited) .... Med vennlig hilsen Choomnia Edited September 6, 2011 by Guest
Sørlandsjeger Posted August 31, 2011 Posted August 31, 2011 Brukt Downmath 9DLX i et år nå, og gikk friluftslivslinje på FHS på vestlandet, så den fikk bryne seg på litt av hvert. Komfortabel, godt isolerende og tar liten plass nedpakket. Anbefales på det varmeste!
ivara Posted August 31, 2011 Posted August 31, 2011 har ajungilaq light mat m/ innebygd pumpe, godt fornøyd med liggekomfort og isolasjonsevne. Følger lappesaker med i posen
Recommended Posts