Jump to content

Lettvektsliggeunderlag som fortsatt har litt komfort.

Recommended Posts

Posted

Ventilen på min gamle tok kvelden. Har sett på flere underlag på div. nettbutikker, men sliter med å velge. Det har jo kommet en del på markedet i det siste. Noen her som har erfaringer de vil dele? Må ha et nytt i hus i alle fall før rypejakta starter :)

Posted

Exped SynMat UL 7 M http://sportsnett.no/s/p.aspx?pid=3603&cid=543

SynMat UL gir deg uovertruffen isolasjon i et så lite og lett format. Pakket er den ikke stort større enn en en halvliters ølboks.

Her har Exped laminert syntet mikrofiberen til innsidens topp og bunn, noe som hindrer at spensten i fiberen forringes og de isolerende egenskapene holder seg. Slitestyrken i yttertrekket er like bra som standardmattene, men punkteringsnivået er tatt noe ned for å oppnå den ekstremt lave vekten.

Komforten er også meget god, da underlaget er hele 70mm tykt.

Mål: 183 x 52 x 7 cm

Vekt 460 g

Pakkvolum: 24 x 9.5 cm

R-rate: 3.1 ( - 4 C)

Denne virker fristende.

Posted
... vinteren enda, men jeg ser folk anbefaler et vanlig celleplastunderlag i tillegg da.

Jeg har sovet ved siden av en stakkar med oppblåsbart underlag med hull på bre, og selv om vedkommende samlet inn det som var av overskuddsgensre og jakker ble det ingen god natts søvn. Jeg slutter meg dermed til de som anbefaler celleplast e.l. i tillegg.

Posted
Exped SynMat UL 7 M http://sportsnett.no/s/p.aspx?pid=3603&cid=543

SynMat UL gir deg uovertruffen isolasjon i et så lite og lett format. Pakket er den ikke stort større enn en en halvliters ølboks.

Her har Exped laminert syntet mikrofiberen til innsidens topp og bunn, noe som hindrer at spensten i fiberen forringes og de isolerende egenskapene holder seg. Slitestyrken i yttertrekket er like bra som standardmattene, men punkteringsnivået er tatt noe ned for å oppnå den ekstremt lave vekten.

Komforten er også meget god, da underlaget er hele 70mm tykt.

Mål: 183 x 52 x 7 cm

Vekt 460 g

Pakkvolum: 24 x 9.5 cm

R-rate: 3.1 ( - 4 C)

Denne virker fristende.

Har brukt Downmat i et år, samme greia bare med dunfyll istedet for synt. Kanonbra liggeunderlag, komfortabelt, lite og lett når det er sammenpakket. Isolerer veldig godt kulde fra bakken. Anbefales på det sterkeste! :)

• 1 month later...
Posted

Brukt Downmath 9DLX i et år nå, og gikk friluftslivslinje på FHS på vestlandet, så den fikk bryne seg på litt av hvert. Komfortabel, godt isolerende og tar liten plass nedpakket. Anbefales på det varmeste!