Jump to content

hva egner 223 seg til


CCOB

Recommended Posts

Jeg har i dag en 308 med bruksområde Revejakt, dette er ikke ett idielt kaliber til dette har jeg skjønt :oops: Så jeg har tenkt å søke på 223.

 

Her har jeg snakket med onkel blå, å gjøre en bruksforandring er ingen problem på 308.

 

Jeg har lett overalt å finner ikke ut om jeg kan sette 308 til hjort å 223. til rev? er det noen som vet det?

 

CCOB

Link to comment
Share on other sites

Du kan godt bruke 308 til hjort og sette opp 223 til rev. 223 er jo ikke lovlig over rådyr og gaupe størrelse.

223 egner seg svært godt til kråke, Ravn, Rev osv. Flattskytende og behagelig kaliber.

Som Kid sier kan du ha 6 våpen du bruker på rev, men da har du brukt opp "garderobe plassen din"

Link to comment
Share on other sites

alle mine langvåpen er registrert til : Jakt/øvelsesskyting/konkuranseskyting... så hvilken jakt-type du skal bruke pangene til er vel ikke nødvendiig å skrive? Resultatet er jo at er du så uheldig å skyte ei gås med revebørsa, er du ille ute? nei skriv jakt/treningsskyting du, på alle. :)

Link to comment
Share on other sites

hva en skriver på søknaden er egentlig ikke så interesant så lenge du kjøper et jaktvåpen, det du skriver i søknaden ender jo ikke opp på våpenkortet. Om du søker om en 223 til feks, treningsskyting, og året senere får mulighet til å jakte rev så må du jo ikke søke om bruksendring av våpenet, og om noen ønsker å se våpenkortet ditt står det jo ikke på det at våpent kun er tillatt å bruke til treningsskyting.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...