Jump to content

moderne 1911 som ikke ser moderne ut


CaptainMillennium

Recommended Posts

Ser etter en 1911 som ser mest mulig orginal ut, men som fortsatt har gode skyteegenskaper osv. (moderne 1911 som ikke ser moderne ut).

Jeg har ikke som mål å vinne konkurranser, men jeg vil fortsatt ha en pistol som treffer bra og er morro å skyte med.

Er det noen som vet om noen slike, og hvor jeg kan få kjøpt de?

Link to comment
Share on other sites

Vet ikke om det er brukt eller nytt du mener, men Para har også en slik

jubileumsmodels med den originale forferdelige grepsikringen som graver seg ned

i skinnet på oversiden av hånda.

 

http://www.para-usa.com/new/product_pistol.php?id=85

 

Sikkert flere som også har desse, men skal det vere originalt, så må man ta med

seg alle ting på godt og vondt. Remington R1 er også nevnt.

Link to comment
Share on other sites

Vet ikke om det er brukt eller nytt du mener, men Para har også en slik

jubileumsmodels med den originale forferdelige grepsikringen som graver seg ned

i skinnet på oversiden av hånda.

 

Tenkte å kjøpe en ny.

Grepsikringen kan vel byttes ut seinere om jeg ikke skulle like den? Er vel masse deler å få til 1911

Link to comment
Share on other sites

Vil nå si at Wild Bunch da er mere nærme det originale en hva GI expert er.

Både hammer, trigger og magasin på GI expert er av moderne type, mens Wild Bunch

har original style hammer og trigger. Klarer ikke helt å se hva forskjellen på jubileumsmodellen og den Wild bunch er, men det er sikkert ette eller annet.

 

Det er litt uklart hvor langt trådstarter vil gå for at det skal se originalt ut i moderne utførelse, men når det gjelder å skifte ut grepsikring til moderne type, så er det ikke så sikkert det er bare å kjøpe en moderne. Selv en Drop-in beavertail vil med stor sannsynlighet kreve at du må file litt på ramma, eller på¨beavertailen.

Det er ikke noe problem bare du vet om at slik er det. Det var bare et tips altså.

Link to comment
Share on other sites

Para USA Wild Bunch så også fin ut. Noen som har noen erfaringer med den eller Remington R1? Hørt at 1911 pistoler ofte kan få en del klikk osv. Hvordan er det med disse to modellene? Begge disse var jo ganske billige også så det er jo bra.

 

Det er litt uklart hvor langt trådstarter vil gå for at det skal se originalt ut i moderne utførelse, men når det gjelder å skifte ut grepsikring til moderne type, så er det ikke så sikkert det er bare å kjøpe en moderne. Selv en Drop-in beavertail vil med stor sannsynlighet kreve at du må file litt på ramma, eller på¨beavertailen.

Det er ikke noe problem bare du vet om at slik er det. Det var bare et tips altså.

Jeg er egentlig ikke helt 100% sikker selv, men originalt utseende på hammer, kort "beavertail", avtrekker, og rett ned streker på det mønsteret eller hva jeg skal kalle det under baksiktet burde vel ikke ha noe å si på treffsikkerhet og pålitlighet at den ikke klikker hele tiden?

 

Guncrafter Industries - The American

SVI Infinity singlestack.

Begge disse ser litt for moderne ut syns jeg.

Link to comment
Share on other sites

Dette med hammeren, grepsikringen og flat mainspring housing har ingenting med treffsikkerhet

å gjøre. Det har mye mere med skytekomfort.

 

Presisjon på desse er mere et spørsmål om godt løp, en tight god bushing og

fine pasninger mellom Ramme, sleide og løpsdeler.

 

Du må ta med på kjøpet at det er faste sikter, og kanskje noe tungt avtrekk, men

det fine med en slik basic 1911 er at muligheten til å gjøre den til en hypermoderne

race-gun ligger der. Det er bare å pøse på med penger og deler etter hva man ønsker.

 

Synes det er en god ide og se etter en slik basic sak, og så kan man bare velge hvor man

legger lista etterhvert vist man vil like og skru på det.

Link to comment
Share on other sites

Hei! Jeg er totalt Colt-fantast, men Springfield har 1911'er som er bedre skrudd sammen og bedre tilpasset fra fabrikk - tror Springfield er den beste 1911 på markedet, eller hva Evert og dere andre med kunnskapen her.? Å bytte kun hammer f-eks. er ikke bare bare: absolutt ikke gitt at denne passer med sear'en, både vinkelen ift. hverandre, vandringen og måten de begge er polert på, er langt fra sikker suksess - og i verste fall kan du få et farlig våpen..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...