måltrosten Posted July 24, 2011 Posted July 24, 2011 Hei, Er det noen som kan anbefale kule og krutt til cal. 3006 til rev? Er interessert i å ta vare på skinnet så oppsettet må behandle reven pent. (Er klar over at det er litt feil kaliber men det er det jeg har i skapet.) setter stor pris på svar.
SittingDuck Posted July 24, 2011 Posted July 24, 2011 Spørs jo helt på hvilken kulevekt du foretrekker. Helmantel er snill med skinnet og lovlig, men ikke det mest humane. Jeg bruker subsonic ladning på rev. 180grs kule, men i så lav hastighet ekspanderer den ikke. Løps lengde har og noe å si i forhold til kruttvalg.
350RM Posted July 24, 2011 Posted July 24, 2011 Helmantel er snill med skinnet og lovlig, men ikke det mest humane. Sikkert humant nok, her på forumet er jo veldig mange for 6,5 til alt, uansett hvor langt dyret løper etterpå. 49-51grs N-150, Nosler CC 168grs, går bra i flere 06'er, har fungert greit til jaktfelt, ikke prøvd på rev.
predatorcontrol Posted July 24, 2011 Posted July 24, 2011 Spørs jo helt på hvilken kulevekt du foretrekker. Helmantel er snill med skinnet og lovlig, men ikke det mest humane. Jeg bruker subsonic ladning på rev. 180grs kule, men i så lav hastighet ekspanderer den ikke. Løps lengde har og noe å si i forhold til kruttvalg. hvordan ladning er det?(veit selvfølgelig at man ikke skal bruke akkuratt samme ladning som andre og bla bla bla for børsene er forskjellige)
SittingDuck Posted July 24, 2011 Posted July 24, 2011 Ladedata til subsonic i cal 30 er det sagt mye om i denne tråden. vær forsiktig.
Recommended Posts