Jump to content

Sellier & Bellot kuler !


shooter 2

Recommended Posts

Pappa skjøt engang en elgokse i bogen på 5 meters hold med fabrikkammo fra S&B. 180 grains kule. Denne kula gikk iallefall fullstendig i filler, og nådde aldri inn i maskinrommet. Selv han forsto da viktigheten med å ikke kjøpe de absolutt billigste patronene til jaktbruk. Sett mange rådyr skutt med S&B fabrikkammo i 308 og 3006. Utrolig grisete slakt!

Hvis man skal jakte små og mellomstore dyr, og hvor effekt er viktigst, er sikkert ikke denne kula helt feil. Så sannt man får ok presisjon. I Tjekkia hvor denne kula er produsert, og andre land nede på kontinentet, er sikkert dette en dugandes og populær kule for drivjakt på rådyr, hjort og villsvin. Men det er ikke ei pålitelig æljkule!

Link to comment
Share on other sites

Noen som har skutt dyr med disse blyspisskulene i kal. 30 180 grain ! Er de myke og gjir stor ekspangsjon og sikkert separering ?

 

De er i alt for dårlig kvalitet. Holder ikke dimensjoner, dermed dårlig presisjon. Og ukontrolert expansjon.

Men var obs på for Sellier & Bellot bruker i det siste Sierra kuler. De har også påbegynt å produsere ammo med Noslen Partition. Da sjekk nøye hva du har!

Link to comment
Share on other sites

Jeg tok 2 elger sist jakt, en kalv og en 1,5 åring. Dem tok jeg med min Sabatti kombi og Sellier & bellot 7x57R SPCE 11,2 gr.

 

Jeg er meget godt fornøyd med både presisjon og skuddreaksjon. Begge ble tatt med lungeskudd og dem gikk 20-50 meter før dem datt.

 

Legger med et bilde av hvordan kula så ut etter at den hadde vært igjennom 1,5 åringen.

 

66667439283097746679457.jpg

 

Uploaded with ImageShack.us

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...