Jump to content

Blaser R93 med demper og åpnesikter


Ekornliga'n

Recommended Posts

Problemstillingen er antagelig stilt tidligere, men jeg sliter med å finne det i eksisterende emner.

 

Er det noen som har erfaringer med løsninger hvor en R93 er gjenget for demper og fortsatt har åpne sikter?

 

Er redd for å kappe løpet for mye da siktelinjen vil bli kort. Men et for langt løp med en demper som bygger vil heller ikke være gunstig. Føler at det ikke er så mye erfaring rundt dette ute hos børsemakere.

 

Jeg har innledningsvis sett for meg en løsning hvor forsiktet sitter på demperen (husker ikke navn) og hvor jeg samtidig har det gamle forsiktet festet til gjengebeskytteren, slik at jeg kan ha åpne sikter både med og uten demper. Trenger heller ikke kappe løpet for mye. Er det noen som har erfaring med dette? Eller er det andere gode erfaringer ute på kammeret. Bilder tas mot med takk!

Link to comment
Share on other sites

Jeg har R93 med åpne sikter og demper. Løpet er ikke kappet. Gjengepartiet er laget "på utsiden av forsiktet" . Demperen er den minste fra A-tec, som er så smal at forsiktet går over. Det fungerer fint.

 

Litt dårlig tid nå, men kan legge ut bilder i morgen. Skaubjønn og Springer her på kammeret har samme løsning på henholdsvis en R93 og R8. Søker du på Skaubjønn sine innlegg finner du et bilde.

Link to comment
Share on other sites

Her er et bilde av en urørt blaserpipe med frontsikte:

 

Kamera160711Babyogannet091.jpg

 

Her er et bilde av en blaserpipe med frontsikte, modifisert for demper. Gjengebeskytter er på:

 

Kamera160711Babyogannet094.jpg

 

Og slik ser det ut med A-tec cmm4 montert:

 

Kamera160711Babyogannet093.jpg

 

 

(fankern... Ble bilderot. Åssen var det jeg fikk opp bildene direkte igjen..?)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...