Jump to content

Hylsene bulker seg ved kamring


peders

Recommended Posts

Skal lade 270 ammo til en kamerat og fått overlevert børsa for å finne rett mål for innstilling av dier.

Han har tidligere nevnt at patronene har vært trange å kammre, og jeg har i mitt stille sinn tenkt at det er jeg som kun har halspresset. Det skal nevnes at jeg har ladet til denne børsa i 4 år nå med samme kule og ladning. Den er svært presis med denne ladningen. For å sikre at jaktammoen skal kamre "lett" ba jeg om å få børsa for å prøve meg frem selv. Jeg ble temelig lang i draget n¨r jeg kjente hvor trangt dette var. Selv skutte hylser fra dette kammeret er nesten umulig å få inn igjen. Det blir også små bulker på koningen på hylsa.

Børsa er en original rem 700 mountain i 270 (vel ikke helt original da vi har montert en McMillan på den)

 

Dette har jeg aldri vært borti før og her trenger jeg råd.

Børsa brukes på vestlandet i all salgs vær, og pussing har det vært så som så med ser jeg.

Kan det ha lagt seg rust i kammeret?

Link to comment
Share on other sites

Begynn med bronsebørste i kammeret for å få alt rent. Deretter puss løpet med Forester skum til det er rent.

 

Prøv om en kule går lett ned i munningen på en skutt hylse. Dersom kulen ikke entrer lett så er hylsene for lange til kammeret.

Dersom en nypresset hylse ikke går lett i kammeret så prøv å trimme den litt, eller skru dien lengre ned, eller begge deler.

Det kan være at hylsemunningen butter i kammeret.

Dersom en nypresset hylse går lett i kammeret så prøv å sette kule i og prøv om det gjør en forskjell.

 

Problemet er egentlig enkelt, patronen er for stor til kammeret, men det kan være vanskelig å finne ut hvor den er for stor, det er bare å prøve seg frem.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...